• Plärtan

Julklappstips till barn som har "allt"

Släkten börjar fråga vad småkillarna önskar sig i julklapp,och jag vet inte riktigt...

Rensade ur i deras rum igår och de har :
    En back med plastdjur
    En back med bilar i olika storlekar
    Stor tågbana
    Leksakskök med tillbehör
    Massa lego
    Massa duplo
    Kulbana
    Böcker
    Pussel
    Dockor och nallar
    Leksaksverktyg och en del utklädningsgrejer
    Klossar
    Bebisleksaker
    Bilbana

Stora killen fyller 5 i mars nästa år och lillen kommer vara 20 månader vid jul.

Till storebror hade jag tänkt köpa och önska mer lego (det är absoluta favoriten), tuschpennor och ritblock, guldpengar...Har förstått att skylanders är populärt bland de äldsta på dagis så kanske någon sån figur.

Lillebror är svårare att önska sig till eftersom han har allt att leka med efter storebror! Hade tänkt mig leklera era, servis i plast och något med traktorer.

Tar gärna emot tips vad ni med barn i samma ålder har tänkt köpa/vad era barn önskar sig!

• Svar på tråden Julklappstips till barn som har "allt"
  • jannej

Skidor , pjäxor, hjälm, ryggskydd, goggels,

• Plärtan
    elinaehn skrev 2013-10-21 09:37:51 följande:
    Har de play mobil? Det har varit mycket poppis här
    Det har vi funderat på att skaffa och tror att barnen hade gillat det en massa! Men samtidigt, blir det inte för mycket att ha både playmobil, smålego och duplo framme? Hm..
  • Plärtan
    jannej skrev 2013-10-21 09:40:56 följande:
    Skidor , pjäxor, hjälm, ryggskydd, goggels,
    Bra tips om det inte vore för att vi bor i Skåne ;) Pulkor däremot ska de få!
  • MammaBella

Har lite samma problem. Till tjejen som är fyra känns det som att det är några större problem att hitta saker till med till lillebror som är 22månader vid jul har ju redan "allt" efter storasyster...

• Plärtan
    MammaBella skrev 2013-10-21 09:47:53 följande:
    Har lite samma problem. Till tjejen som är fyra känns det som att det är några större problem att hitta saker till med till lillebror som är 22månader vid jul har ju redan "allt" efter storasyster...
    Precis, de stora ska ändå uppgradera till leksaker för äldre barn så det är inte lika svårt, men köper man småbarnsleksaker känns det som det bara kommer glömmas bort bland allt annat.
  • Plärtan

Funderar på att önska bidrag till en ny bärsele till lillebror. Han älskar att åka på ryggen men börjar växa ur den vi har, men egentligen vet jag inte om det blir en present mer till honom eller mig..;)

• Natulcien

Till stora (4+) barn kan man väl hellre ge en aktivitet i julklapp/present istället för att bara fylla på med en massa prylar?

Svar på tråden Julklappstips till barn som har "allt"