får man använda nezeril??
Har en sån fruktansvärd förkylning, kan inte sova pga av täppt näsa...
Har haft så ända sen jag blev gravid (nyår)
Är det nån som vet om man får anväda nezeril spray som gravid?
Har en sån fruktansvärd förkylning, kan inte sova pga av täppt näsa...
Har haft så ända sen jag blev gravid (nyår)
Är det nån som vet om man får anväda nezeril spray som gravid?
Ja du kan använda d...har själv använt d i flera månader men fick renixin utskrivet å d funkar superbra.
Rinexin skulle d va
Åh vad bra! hon på apoteket sa att man inte skulle använda det om man är gravid, men orkar inte med den här täppan längre
Vad är renixin?
Det är ok med nezeril, jag körde på otrivin... eller rättare sagt jag bytte när näzan vant sig vid en sort
Avsvällande tabletter för min nästäppa gav sig inte å man ska inte ta nässpray mer än 10 dar egentligen så om d håller i sig kan du ju höra me din läkare.
ok.. ska försöka få mannen att åka till nattöppna apoteket med mig... i snöovädret, blir nog svårt
Nån som har tips man kan göra hemma för att få bort täppan?
Ja men använd sparsamt. Slemhinnorna är hårt belastade ändå och ,man börjar lätt att blöda näsblod om man använder för ofta. Bara ett tips har gjort det själv under min första graviditet då jag var konstant täppt i näsan.
bada varmt eööer sätt dig över en kastrull med hett vatten med en handuk över då brukar det släppa.
Orsaken till att viss apotekspersonal säger att man inte skall använda det som gravid är att man ofta blir beroende av det. Även fast förkylningen går över så måste man fortsätta med nässprayen. Jag är själv beroende. Men jag vet från förra graviditeten att några dagar efter förlossningen så går det oftast över av sig självt. Annars så finns det kortisonspray man kan få.
kortisonspray? får man det på recept?
finns kortisonspray på apoteket receptfri..rhinocort...finn även att få starkare på recept..jag använder d i samband me rinexin...d funkade kanon..tills jag blev stört förkyld nu..började me nässpray..men jag hoppas snuvan går över snart o att det andra fortsätter att hjälpa..
Rhinocort Aqua är receptfritt medan Nasonex är receptbelagt.
tack alla för tipsen, ska köpa nezeril imorgon. Sen fråga BM om kortison spray eller tabletter.
hoppas du slipper nästäppan snart! vet hur jävligt d e!