• elonpelon

Tips på webbsidor med Manga/Anime-prylar ?

Halloj !
    Min guddotter är tokig i Manga och Anime-figurer. Hon fyller i början av november och önskar sig självklart prylar av alla de slag som rör detta ämne. Är urdålig på detta och behöver hjälp med tips på postordersidor, där de har Manga/anime-saker.
    /Elonpelon  

• Svar på tråden Tips på webbsidor med Manga/Anime-prylar ?
  • Aniiee
    elonpelon skrev 2013-10-21 22:57:10 följande:
    Halloj !
    Min guddotter är tokig i Manga och Anime-figurer. Hon fyller i början av november och önskar sig självklart prylar av alla de slag som rör detta ämne. Är urdålig på detta och behöver hjälp med tips på postordersidor, där de har Manga/anime-saker.
    /Elonpelon  
    Något särskillt hon är intresserad av? Särskillda franchises? Kan tipsa massor, men lättare om jag har något konkret. Hur gammal är hon?
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • BlippBlopp

Om du vill ha svenska sidor har du tre här jag har handlat av.
    http://nerdworld.se/
     Har lite av varje när det kommer till samlarprylar.
    http://www.webhallen.com/se-sv/ hittar du också tex anime
    http://cdon.se/ har även lite av varje. sök tex "anime" eller på den specifika serie du söker så kanske du har tur.

Annars är ebay din bästa vän för detta, och det blir säkert att handla med ett paypal-konto. 

• Aniiee
    BlippBlopp skrev 2013-10-21 23:21:39 följande:
    Om du vill ha svenska sidor har du tre här jag har handlat av.
    nerdworld.se/ Har lite av varje när det kommer till samlarprylar.
    www.webhallen.com/se-sv/ hittar du också tex anime
    cdon.se/ har även lite av varje. sök tex "anime" eller på den specifika serie du söker så kanske du har tur.

Annars är ebay din bästa vän för detta, och det blir säkert att handla med ett paypal-konto. 
    Nerdworld har dåligt med manga och anime. Webhallen har en del kaifigurer och en del film och serier. Och spel förstås. cd-on låter jag vara osagt för jag handlar aldrig där....

Ebay, amazon och akadot skulle jag gå på, men risken finns att de har lång leveranstid. 
  • BlippBlopp

Glömde denna toksöta sida jag själv handlat av dvs "säker" http://www.shopkawaii.com/default.asp
    Bra om hon gillar tex hello kitty och andra varumärken. Själv är jag besatt av Mamegoma (små sälar) ^^

• Aniiee
    BlippBlopp skrev 2013-10-21 23:29:01 följande:
    Glömde denna toksöta sida jag själv handlat av dvs "säker" www.shopkawaii.com/default.asp
    Bra om hon gillar tex hello kitty och andra varumärken. Själv är jag besatt av Mamegoma (små sälar) ^^
    shopkawaii no suki...... den är.... kawaii......
  • BlippBlopp
    Aniiee skrev 2013-10-21 23:27:30 följande:
    Nerdworld har dåligt med manga och anime. Webhallen har en del kaifigurer och en del film och serier. Och spel förstås. cd-on låter jag vara osagt för jag handlar aldrig där....

Ebay, amazon och akadot skulle jag gå på, men risken finns att de har lång leveranstid. 
    Wow vilken diss.... Vad var syftet med den? Du får gärna skriva om du har bättre svenska sidor. 
    Jag trodde vi skulle hjälpa TS att hitta presenter till november. Dvs svenska sidor kan kännas tryggare att handla ifrån om man är osäker + kort leveranstid. 
  • Aniiee
    BlippBlopp skrev 2013-10-21 23:34:46 följande:
    Wow vilken diss.... Vad var syftet med den? Du får gärna skriva om du har bättre svenska sidor. 
    Jag trodde vi skulle hjälpa TS att hitta presenter till november. Dvs svenska sidor kan kännas tryggare att handla ifrån om man är osäker + kort leveranstid. 
    Jag undrar fortfarande vad TS guddotter kan tänkas vara intresserad av. Manga och Anime är extremt brett, som att säga att man är intresserad av böcker. Ville överhuvudtaget inte reka några sidor innan jag viste mer.

Diss... jag sa bara som saningen är, det finns inte så mycket anime och manga på nerdworld. Inte sagt att det är en dålig sida, för det sa jag inte. 

Enda svenska sidan utöver de du nämde som jag kommer på är SFbok, men de är inte heller jättebra på manga- och animeprylar. Jag föredrar att köpa japanska prylar i Japan/på japanska sidor, med de är kanske lite svårnavigerade om man inte kan japanska. 
  • BlippBlopp

Du ville berätta att sidorna har dåligt utbud. Men och?
    TS kanske hittar de hon söker ändå + kan få hem varan i tid. Vilket jag tycker är relevant i den här frågan.

Bara för att en kommentar är sann kan den lika gärna uppfattas som dryg.

• Aniiee
    BlippBlopp skrev 2013-10-22 00:11:48 följande:
    Du ville berätta att sidorna har dåligt utbud. Men och?
    TS kanske hittar de hon söker ändå + kan få hem varan i tid. Vilket jag tycker är relevant i den här frågan.

Bara för att en kommentar är sann kan den lika gärna uppfattas som dryg.
    Nej, jag menade bara att nerdworld hade dålig utbud, särskillt som vi inte vet vad jäntan är intesserad av. Webhallen HÖLL JAG MED DIG, ursäkta om det inte framgick. CDon, som sagt, låter jag vara osagt. 

Vill fortfarande veta vad TS letar efter. vad flickan är intresserad av och hur gammal hon är så att vi kan ge relevanta tips. 
  • elonpelon

Hon fyller 15 år och skriver i mail att hon gillar tjejmanga såsom Tokyo, Mew Mew. Filmerna min Granne Turtoro och Kikkis Expressbud. Pocky godis och katten Jijji......mig säger det inte ett dugg Obestämd . Vill ha tag på en sida döär det finns lite olika saker. Fick tag på ett par örhängen med en mangatjej på Tradera åt henne.  Inga tips är dumma, så alla tips är bra :)

• Sous

Min granne Totoro, menar du nog. Tur, oerhört lätt att hitta just Totoro-figurer. Googla, så ser du hur han ser ut. Jiji är katten i Kikis Expressbud.

För den typen av mainstream-anine så hittar du massor på www.sfbok.se/

Sök ex på Totoro eller Jiji på deras sida.

Det är en svensk bokhandel med fysiska affärer i stockholm, malmö och göteborg, om jag inte minns fel.

• Aniiee
    elonpelon skrev 2013-10-22 07:01:56 följande:
    Hon fyller 15 år och skriver i mail att hon gillar tjejmanga såsom Tokyo, Mew Mew. Filmerna min Granne Turtoro och Kikkis Expressbud. Pocky godis och katten Jijji......mig säger det inte ett dugg Obestämd . Vill ha tag på en sida döär det finns lite olika saker. Fick tag på ett par örhängen med en mangatjej på Tradera åt henne.  Inga tips är dumma, så alla tips är bra :)
    Har hon sett de andra Miyazaki-filmerna? Jag rekommenderar att du köper ett par om hon gillar Totoro och Kikki. Det levande slottet, Lånaren Arietty och Ponyo, till exempel. Nausicca, Spirited away, Jag kan höra havet, uppe på vallmokullen och Whispers of a heart. (lite vuxnare är Mononoke-hime, Eldflugornas grav) Jag tror att du kan hitta alla dessa filmer på vilken filmaffär online som helst.

Vill du köpa shojo(tjej)-manga  rekomenderar jag Nana, Ouran High School Host Club eller Alice in the country of heearts. De finns på SFbok.se och i butikerna.
  • elonpelon

Tack för alla tips. Beställde två DVD på discshop, sedan kom jag in på Zazzle.com och där fanns massor saker, visserligen dyrt eftersom det beställs mestadels från USA och England, men det blev en t-shirt i alla fall :)

• Ikaru

För er som fortfarande letar efter anime och manga merchandise med japanskt ursprung så finns det en rätt nystartad butik som heter Enami.se. De har en del varor i lager, annars får man förhandsbeställa. Dock har de mest merch från nya serier.

Svar på tråden Tips på webbsidor med Manga/Anime-prylar ?