• Natulcien

Nonchalanta föräldrar går mig på nerverna.

Du ser alltså en "lat trend" för att du har två vänninor som har dålig koll på trafiksäkerhet? Ganska litet underlag för att fastslå att det är en "trend"...

Självklart tycker jag att man ska transportera sina barn på säkrast möjliga sätt, låta dem sitta bakåtvända så länge det rekommenderas, använda cykelhjälm och ha ett barnsäkrat hem etc. Och jag kan också tycka att det är okunnigt och slappt att inte göra på det viset.
    Men att låta det "gå en på nerverna", "känna sig maktlös" och se "lata trender" verkar ganska hysteriskt och överspänt, faktiskt.

Jag har vänner som använde femminutersmetoden på ett av sina tre barn. Det är en grym och fruktansvärd sömnmetod. Vi har diskuterat detta och vi är inte överens. Men det skulle inte falla mig in att säga upp bekantskapen med dem p.g.a. det. Ska man bara ha vänner som tycker exakt lika så blir ju tillvaron ganska trist...

• Natulcien
    Charlotte 501 skrev 2013-10-22 11:45:17 följande:
    Hur kan mitt beslut att inte umgås med de här kvinnorna vara det hetaste i detta ämnet? Just nu valde jag att prata om barnsäkerhet men vill ni verkligen veta så är dessa barnen ouppfostrade, uppkäftiga, de slåss. Kvinnorna har tappat greppet helt, skiter i rutiner, ger coca cola i nappflaska, 6 månaders bebisar får godisnappar, 1 åringar lördagsgodis varje vecka. Dessutom har en av dessa två legat med 3 av mina x. Den sista ganska nyligen, och bakom min rygg. Kan vi släppa mitt val av vänner nu och återgå till ämnet?
    Ok...? Då undrar man ju varför du ens var vän med dessa från början, om de har sex med dina pojkvänner...?
    Men, men...det var inte ämnet...

Men vad är det du vill debattera? Ja, man bör sitta bakåtvänd så länge det rekommenderas. Dina väninnor är lata/okunniga/promiskuösa etc. Men nej, det är ingen "lat trend" p.g.a. dina väninnor.
Svar på tråden Nonchalanta föräldrar går mig på nerverna.