Inlägg från: Mabaja |Visa alla inlägg
  • Mabaja

ni med pseudotvillingar

Hej

Jag har 16,5 mån mellan nr 1 och 2 och 15,5 mån mellan 2 och 3... Äldsta är nyss fyllda 3 år, mellan 19 mån och yngsta 4 mån.

Jag pratar gärna!

• Mabaja

När jag hade två barn flöt allt på bra. Det var bara roligt och mysigt med två små!

Nu när tredje kom har allt vänts upp och ner. Det är tufft, det är jobbigt och mycket "gråskala"... Självklart har vi våra ljusglimtar med! Tror att mycket är för att jag är "ur gängorna" och inte mår bra i mig själv.

Två barn tätt absolut, tre barn tätt- mycket tuffare.

• Mabaja
    Solljuset skrev 2013-10-27 20:52:04 följande:

Det svåra för mig är att vara med barnen lika mkt. Båda kräver ju på sitt sätt. Man är ju helt slut sedan mär de sover. Hur tacklar ni svartsjukan lr är d bara vi som har d problemet? :)

Mabaja, jag föratår hur d känns att vara ur gängorna även om vi kanske inte har d svårt på samma sätt. D kanske därför jag dagligen har så dåligt samvete över att jag inte är tillräcklig för båda lika mkt..

Jag tror att det som satte mig ur spel i samband med att vår trea kom var att under de tio pappadagarna tyckte min man att det var en perfekt tid att börja måla om huset!

Så istället för att återhämta sig och liknande var det fullt ös från dag 1 (hon kom vid midnatt och vi åkte hem på eftermiddagen efter)..

Starten blev liksom inte bra och sen har ekorrhjulet snurrat på.
  • Mabaja

Min äldsta började när hon skulle fylla 2.. Då hade jag båda hemma i ett halvår tillsammans.

Nu går båda mina två stora på fsk, lite tidigare än planerat med nr 2 men när vi flyttade i våras fanns inga platser så då fick hon börja nu istället för om ett år. Så 1 och 2 var hemma tillsammans nu under våren.

Svar på tråden ni med pseudotvillingar