ni med pseudotvillingar
Jag har 16 månader mellan mina två barn, flickan fyller snart 3 och lillebror är strax över 1 ½. Väntar tredje som är beräknad till lillebrors tvåårsdag.
Vi har inte haft problem med svartsjuka, däremot hade pojken svår kolik och vi var inlagda på sjukhus flera gånger under hans första 4 månader innan de kom på att han har mjölkproteinallergi. Av förklarliga skäl var denna tid extremt jobbig.
Jag tycker att första året var kämpigt. Började om att jobba när yngsta var 8 månader, pappan har inte varit föräldraledig ännu men vi har ändå inte haft behov av barnomsorg då vi aldrig arbetar samtidigt. Vi jobbar inom vården båda två.
Jag har ofta undrat vad vi har gett oss in på, framförallt då under det första året då det kändes som att alls var kaos dygnet runt. Nu när de börjar bli lite större har andra känslor börjat visa sig, när de leker tillsammans och när jag ser hur mycket de betyder för varandra är jag glad över att vi fick barn tätt. Jag hoppas verkligen att barn nummer tre kommer att komma in i gemenskapen trots att det är lite större åldersskillnad!