ni med pseudotvillingar
Hje! Ser att ni skrivit ett tag men jag hoppar gärna in om jag får :)
Mina två äldsta är "pseudotvillingar", det är nästan 16 månader mellan dem. Sen har de en till lillebror som kom nästan exakt 2 år efter andra barnet :)
Nu är barnen 3,5 år, 2 år och 4 månader. Allting har fungerat bra från start. Storebror var aldrig svartsjuk utan tyckte bara det var roligt, tror han var för liten för att ens förstå att man kan bli svartsjuk ;) Det kom lite senare när lillebror blev såpass stor att han snodde leksaker.. Äldsta killen började förskola en månad efter han fick syskon, då var han 1 år och 5 månader. Var aldrig något problem utan han tyckte det var kul att få gå till förskolan och leka. Sen började mellanbrorsan när han var i samma ålder.
Nu när de är såpass jämngamla så bråkar de mer och mer med varann, och vissa dagar är det riktigt jobbigt. Det handlar både o matt de har så roligt tillsammans att de hetsar varandra till att de vill ha exakt samma saker och därför blir osams. Hur arga de än är på varandra så ska de sitta 1 mm ifrån varandra när de är arga, går knappt separera dem vissa stunder.. Nu har de ju nyss fått ytterligare en bror som är väldigt liten än och han räknas ju inte som pseudotvilling eftersom det är 2 år mellan honom och mellankillen.