Inlägg från: Anonym (ånger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ånger)

någon som har vart 15år och vart tvungen till abort..?

Jag är 15år och är gravid, jag vet verkligen inte va jag ska göra.. Jag är så rädd..! Vill gå till ungdomsmotagningen och kolla om jag är gravid men jag är rädd för att de ska ringa min mamma eller socialen som då kommer ringa min mamma.. Jag vet inte hur jag ska berätta för min mamma och hur jag ska ens klara av att göra en abort.. Jag och min kille har snart varit tillsammans i ett år och jag älskar honom mer än allt annat och att bli gravid va så oväntat, jag är rädd över att han ska lämna mig.. Jag trodde att det aldrig skulle hända! Jag va så försiktig man än kan vara! Jag vågar inte ta graviditetstest men jag har i stort sett alla symtomen för att vara gravid, jag vågar verkligen inte berätta för min mamma och värst av allt jag vågar verkligen inte göra abort! Jag är så rädd.. Känner någon igen dig lite som kan hjälpa mig..?

• Svar på tråden någon som har vart 15år och vart tvungen till abort..?
  • Anonym (ånger)

Jag är rädd för att döda ett barn, mitt barn.. Hur ska jag klara av den känslan? Hur ska jag kunna berätta för dom? Tack så jävla mycke för att du svara! Ditt meddelande hjälpte mig såå mycket!!!

• Anonym (ånger)

Jag är rädd för hur det ska gå:( En vän till mig skulle göra abort och hon sa att de i ungdomsmotagningen säger att man måste vara 16 år för att de inte ska kontakta göräldrar.. Jag vet inte hur jag ska göra..

• Anonym (ånger)

Tack så mycket för hjälpen båda två! Ni är underbara! Ni har verkligen hjälpt mig! Jag ska göra testet imon och jag hoppas att jag inte är gravid.. Känns ändå fel att ta död på ett foster.. Som sagt ni är underbara som ställde upp och hjälpte mig, tack!!

• Anonym (ånger)

Jag vill göra abort för jag vet att jag inte är beredd för ett barn och jag har för stora drömmar.. Jag vet inte, han är två år äldre än mig och jag vet att han längtar till att få barn.. Han har sagt så mycket om att han aldrig kommer lämna mig oavsett vad men va jag har hört om andra tjejer som har gjort abort och blivit lämnade så är jag osäker och rädd.. Han är väldigt svår att läsa, han berättar inte så mycket för mig heller.. Han håller sina känslot för sig själv..

• Anonym (ånger)

Ja det gör det! Tack så mycket! You are the best!!

• Anonym (ånger)

Åååhh, tack så mycket för dina tips! Jag ska verkligen använda mig av det! Jag önskar att jag var ett par år äldre då hade jag haft tur men Gud va orättvist.. Tack så mycke för att du hjälpt mig och för allt!

• Anonym (ånger)

Jag lägnatar så mycket tills den dagen jag kan få behålla mitt barn utan problem..! Är ju lite osäker på om det min kille säger ar sant så jag kan inte behålla barnet och bara hoppas att han ska vara kvar när det inte är säkert på att han kommer vara det.. + att jag verkligen vill leva upp till mina drömmar! Jag vill att mitt barn ska födas i en trygg ekonomi, med en pappa som aldrig kommer försvinna och ett hem där allt finns! Ja herregud! Vill ha den friheten och chansen att kunna njuta av mina tonår!

• Anonym (ånger)

Jag ska kolla upp det imorgon och jag hoppas på det bästa!

Svar på tråden någon som har vart 15år och vart tvungen till abort..?