Inlägg från: Anonym (Effi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Effi)

någon som har vart 15år och vart tvungen till abort..?

Jag var 17år när jag blev gravid första gången och precis som du ville jag inte att min mamma skulle få veta något. Mådde fruktansvärt dåligt av att "smyga" med graviditeten, inte bara för att det var svårt att dölja illamåendet utan även för att jag var rädd för aborten, hur jag skulle kunna dölja det osv. En dag bröt jag ihop och "erkände" för mamma och hennes reaktion blev inte alls som jag hade förväntat mig. Jag hade hela tiden varit rädd för att hon skulle bli arg men det blev hon inte . Hon tyckte självklart det var klantigt att jag inte hade skyddat mig men frågade sedan hur jag ville göra, om hon skulle följa med till sjukhuset osv. Jag ville inte att hon skulle berätta för pappa och det lovade hon att inte göra, ett löfte som hon har hållt! (Jag är 25 idag ). Det jag vill komma fram till är att ibland är mamma mer förstående än man tror och det är väldigt skönt att ha sin mamma vid sin sida både före och efter en abort . Jag skulle råda dig att våga berätta för din mamma och sedan självklart följ ditt hjärta! Lycka till vännen, det kommer gå bra !

Svar på tråden någon som har vart 15år och vart tvungen till abort..?