• Emmeli ida

Fler föräldrar i Danmark??

Vill gärna lära känna svenskar i Danmark :) har en son på 7 månader :) vart bor ni? Hur många barn? Ålder? :)

• Svar på tråden Fler föräldrar i Danmark??
  • cremeburlee
    förvirrande skrev 2013-12-28 20:45:37 följande:
    Har du inte fått tiden till det ul ännu?
    Nej, var och tog blodprov den 23/12 hos min läkare vet inte om det är hon som ska boka in mig hos en BM eller om min läkare kontaktar dem gällande UL. Tänkte kolla upp det efter nyår.
  • cremeburlee
    förvirrande skrev 2013-12-28 20:50:18 följande:
    Det borde vara din läkare som skickar henvisning och så blir du kallad till ultraljud. Men ring sjukhuset för säkerhetsskull efter nyår. Vilket sjukhus tillhör du?

Jag fick välja mellan horsens sjukhus och århus. Valde horsens då de har mindre stressigt och är super snälla de gånger jag varit där.
  • förvirrande

Hoppas du får en tid snart så... Styrke-kramar!

cremeburlee skrev 2013-12-28 22:39:49 följande:
    Jag fick välja mellan horsens sjukhus och århus. Valde horsens då de har mindre stressigt och är super snälla de gånger jag varit där.

• förvirrande

Hur har det gått för dig? Fått tid till scanning?

cremeburlee skrev 2013-12-28 22:39:49 följande:

• cremeburlee
    förvirrande skrev 2014-01-03 23:21:26 följande:
    Hur har det gått för dig? Fått tid till scanning?

Hej! Jag har fått tid onsdag 15/1 kl.09:00 ser verkligen framemot det. Är i Malmö nu sedan nyår på besök så jag mår bra igen och är jätte positiv och glad. Märker också att jag och mannen inte bråkar då jag är här för jag är inte nedstämd och han är inte stressad över att jag sitter hemma ensam och mår dåligt. Åker dock tillbaka på måndag eller tisdag vet bara inte hur det ska gå då jag har också börjat få en extrem värk i korsryggen? Typ djupt in så jag inte kan böja mig, stå upp för länge, sitta för länge eller sova på en och samma sida förlänge. Gör satans ont att vrida mig i sängen med och jag är ju bara i vecka tolv?! Hur är det med dig? Hur var nyår? Firades den i DK?
  • Mli 014

Nämen hej! Vad kul att det är fler svenskor här!

Förvirrande: du och jag bor verkligen inte långt från varandra ^^ (holsted)

Cremebrulee: grattis till bäbisen och vad spännande med ul.

Du verkar ju bo ganska nära TS. :)

Känner verkligen igen mig i det här med hemlängtan och ensamheten.

fast jag har som tur är lyckats bygga upp ett nätverk.

Förhoppningsvis kan du utöka din vänskapskrets Cremebrulee när du får en mødregruppe eftr förlossningen :)

/ Kram

• cremeburlee

Hej! Tack du! Hur kommer det sig att du bor i dk då?och Huuuur byggde du ut ditt nätverk? Ja, jag typ längtar nu till mammagrupperna.. Och funkar inte det då måste jag hitta någon lösning på vårt liv.

• förvirrande

Nej, det är ju verkligen inte långt mellem oss då 😄 Skulle du ha en bebis till ganska snart? Eller hur var det?

Mli 014 skrev 2014-01-09 12:47:43 följande:
    Nämen hej! Vad kul att det är fler svenskor här! Förvirrande: du och jag bor verkligen inte långt från varandra ^^ (holsted) Cremebrulee: grattis till bäbisen och vad spännande med ul. Du verkar ju bo ganska nära TS. :) Känner verkligen igen mig i det här med hemlängtan och ensamheten. fast jag har som tur är lyckats bygga upp ett nätverk. Förhoppningsvis kan du utöka din vänskapskrets Cremebrulee när du får en mødregruppe eftr förlossningen :) / Kram

Svar på tråden Fler föräldrar i Danmark??