• Josefine Hed

blivande tvååring som börjat sömn strula

Behöver lite råd då min lilla tjej snart två börjat strula riktigt både vid nattning och sen vaknar på natten. Hon och storasyster delar rum och tidigare var det bara att lägga henne o spjälsäng och sedan gå ut. Båda somnade själva. Men nu sen ett par veckor tillbaka vill hon absolut inte sova på kvällen. Massa skrik, gråt, säger nej, vill inte vara o rummet osv. Hon har o ren panik klättrat ur sin spjälsäng så vi har köpt en ny säng. Så nu en massa i och ur alltså. ... Hon säger att hon vill sova i mamma och pappas säng och jag är snart villig att ge mig. Hon kommer ju ändå in till oss på natten. Och dessutom kanske hon skulle störa syster mindre. Men min man tycker att vi ska varakkonsekventa och inte ge med oss under nattning. Men jag känner att jag inte orkar snart jag gör vad som helst bara hon sover! som sagt hon har ett par uppvak på natten också. ... nån som känner igen sig?

• Svar på tråden blivande tvååring som börjat sömn strula
  • LadyViolette

Japp, vår snart 2-åriga tjej gör likadant. Så vi sitter inne hos henne tills hon somnat, Men kan ta en evighet!

• Natulcien

Vad tror din man att det ska ge att vara konsekvent? Ni nekar ju henne den närhet hon söker. För min del vore det en självklarhet att sova tillsammans med henne.
    Vill ni inte ha henne i er säng, så kan ju en av er sova tillsammans med henne på en madrass i hennes rum.

Svar på tråden blivande tvååring som börjat sömn strula