• MeNoLike

Är denna surfplatta okej för 6-7 åringar?

Funderar på att köpa denna sittplatta åt mina killar som är 6.5 år i julklapp.

m.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum/dmtech-tablet9748dcb97/175427.8278/

Det ska användas till att ha appar såsom spel och såna "lära" appar, typ kolla på play å så. Någon som kan säga om denna duger å funkar till det jag vill att den ska duga till.
    Om den inte är bra, länka gärna på en som är bra, Max 1500kr
    Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Är denna surfplatta okej för 6-7 åringar?
  • Prefix87

jag tror helt klart att det är en okej surfplatta till en 7 åring :)

Jag själv bestämde mig för att köpa en kurio till min då 6.5 åriga son (är nu fyllda 7).
    Jag valde kurion för att den har många smarta funktioner, för föräldern och ett barn användervänligt gränssnitt.
    Han var inte van surfplattor eller liknande sedan tidigare. På den kan man bland annat tidsbestämma hur länge och under vilka tider den får användas, man har en speciel föräldraprofil där man laddar ner appar osv. Den känns lite tåligare än vanliga plattor och har silikonskyddande skal.. nackdelen är att den är rätt långsam, men inget som en ovan sjuåring märker av :p

• MeNoLike
    Prefix87 skrev 2013-10-23 08:27:07 följande:

jag tror helt klart att det är en okej surfplatta till en 7 åring :)

Jag själv bestämde mig för att köpa en kurio till min då 6.5 åriga son (är nu fyllda 7).
    Jag valde kurion för att den har många smarta funktioner, för föräldern och ett barn användervänligt gränssnitt.
    Han var inte van surfplattor eller liknande sedan tidigare. På den kan man bland annat tidsbestämma hur länge och under vilka tider den får användas, man har en speciel föräldraprofil där man laddar ner appar osv. Den känns lite tåligare än vanliga plattor och har silikonskyddande skal.. nackdelen är att den är rätt långsam, men inget som en ovan sjuåring märker av :p

Lät som en jättebra funktion där man kan spärra tider å så precis vad jag skulle vilja ha då användandes ska vara väldigt begränsat och till första/största del för lärande.

Vad kostar en sådan du köpt?
  • LadyViolette
    Isbit skrev 2013-10-23 08:32:40 följande:
    Köp INTE en kurio
    Varför ska man inte köpa den? *nyfiken*
  • Prefix87
    MeNoLike skrev 2013-10-23 08:33:15 följande:
    Hur pass mycket bättre/sämre, snabbare/slöare är den som jag länkade till?
    Hade gärna velat ha en lite större skärm
    finns en variant med större skärm än den jag länkade till.

Jag är ingen super tekniker, men kollade på prisjakts hemsida, jämförde den du länkade till och en kurio 10 (den med större skärm) och din har dubbla kärnor och mer processor hastighet. Vilket gör att den givetvis inte är lika långsam.

men.. det är inte till dig du köper den? ;)

han kommer inte bry sig om hastigheten på att ladda ner saker, och inga barn appar tar så pass mycke prestanda att det märks om den har dubbel eller enkärnig processor :)
  • inze
    MeNoLike skrev 2013-10-23 22:18:37 följande:
    Någon mer som har åsikt om den jag länkade till i Ts?!!

Det jag skulle kolla upp om jag var du är hur mycket den väger. En av de som recenserar den hos Net on Net säger sig ha vägt den själv och att den väger 730 g.

Vi har en iPad som väger 650 g och den tycker jag är lite tung. Så är det ett barn som ska ha den så kan den kanske vara väl tung om den väger så mycket.

Vi har även en sån här i familjen:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1863171
    som El-Giganten verkar ha varannan veckas pris på. Nu är den dyr igen men förra veckan kostade den 899 kr. När vi köpte den kostade den 990 kr men då kunde man få tillbaka 250 kr fr Acer så då fick man den för 740 kr egentligen.   

OBS att den har mindre skärm än den du tittat på, men det kanske inte är så stor nackdel om det är ett barn som ska ha plattan.  

• Herrmelin

Alldeles för dålig teknisk specifikation på hemsidan. Gör att det ringer väckarklockor i mitt huvud.

Det kostar 1000-lappen mer så får ni en Samsung galaxy tab 2. Bättre prestanda kvalité plus en säker garanti hos Samsung efter ett år. 

Svar på tråden Är denna surfplatta okej för 6-7 åringar?