Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Para ihop 2 st hankatter.

Hej, sedan 3 år tillbaka så hade vi två han katter, bröder.
    De var alltid tillsammans och gjorde allt ihop men när katterna var 1.5år så blev den ena hanen väldigt sjuk så vi fick ta bort honom. Vår hane vi då hade kvar Diesel gick runt här hemma och letade efter honom, sökte sig till andra katter ute men allt fortsatte att fungera väldigt bra.
    Han kom och gick som han ville, tills våran ena granne började att ställa ut mat åt alla katter runt omkring här. Då började Diesel att vara mer och mer hos henne.
    Vi lockade in honom försökte ha honom här hemma som möjligt men han ville helt enkelt inte och efter det så började han gå till en annan granne med, följde med deras katter in. Han ville helt enkelt inte komma hem och de dagarna han kom hem så gick han bara runt här, pratade lite, tittade bara på matskålen och ställde sig och skrek vid ytterdörren.
    Efter att vi försökte med det mesta så skaffade vi en katt till, en liten Måns och tänkte att Diesel kanske kände sig ensam och ville ha en kompis.
    Men nu total vägrar han att komma in ens, han ligger bara och morrar under soffan, attackerar Måns om han får chansen.
    Måns som nu är 5mån är jätte nyfiken och vill leka med Diesel. Och vi har tagit Måns filt och gnuggat Diesel med hans dofter, provat att spraya dom med samma doft, låtit dem vara så de ska kunna lära känna varandra men allt känns bara så lönlöst och Diesels agg tycks bara bli värre å värre dock. Vi vill ju att båda pojkarna ska bo här och trivas med oss och varandra.
    Diesel är f.ö kastrerad sedan 2år tillbaka, fungerar fint med alla de katter som springer här ute. Bor nog minst 10st i området som håller till utanför våran granne. 

• Svar på tråden Para ihop 2 st hankatter.
  • Butterflie

Måns har vi haft sen i början av augusti. Han är innekatt tills han blivit kastrerad, så får vi se då hur vi gör.
    Vill inte att även han går till grannarna så förmodligen får han vara inne och ute med koppel. Känns så dumt  bara när vi bor i huset i ett litet samhälle.
    Det är lite olika, idag fick jag med honom in vid halv 9 men nu är han ute igen. För några dagar sedan var han är från eftermiddagen tills morgonen dagen därpå,

• Butterflie

Jag ser att det blir lite dumt med stavningen men går inte att ändra nu i efterhand.

• Butterflie

Okej, jag måste alltså hålla Diesel hemma även om han vill gå ut med andra ord. 
    Vad gör jag då när han går till attack? Ligga å fräsa i ett hörn är ju en sak men att gå till anfall en annan.

Får kolla med veterinären  när de tillåter att kastrera honom, är olika från olika ställen. Läste 18v på nån sida på nätet men tror de flesta vill vänta tills han är 6 mån vilket han är i november. hans urin har börjat att stinka så det bästa vore att kastrera rätt snart så han inte går å pinkar in revir. Får ringa i morgon.

• Butterflie

Okej, tack så jätte mycket. Finns en hel del att tänka på då. Får sätta mig ner och prata med barnen i morgon med, de är så ivriga på att prata och kela med Diesel och saknar honom hela tiden. Men bästa vore nog då om de backade undan lite tills katterna vant sig.

Tänkte även på det, hur ska jag få Diesel att trivas här hemma? Känns som om han valt bort oss. har pratat med grannarna som har lovat att inte mata honom eller låta honom gå in till dem, vet att den ena grannen följer detta men förmodligen inte den andra. 

Svar på tråden Para ihop 2 st hankatter.