Hur ska jag få honom att åtrå mig??
Hej, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag och min man har ett 11-årigt förhållande som gått upp och ner givetvis, men för det mesta har vi haft det bra och så även idag. Vi pratar, berättar hur mycket vi älskar varandra. Ibland ser jag hur han stirrar på mig och när jag frågar vad det är så säger han "Du är så vacker".
Men det som jag saknat väldigt mycket under åren är att jag inte känner mig åtrådd av honom. Jag ser mig själv som en kvinna med bra självförtroende, men det här knäcker mig lite då och då. Det är alltid jag som tar initiativ till sex, vilket tyvärr ändå inte blir "fullgånget" så ofta. Han kan säga "inte idag", "jag är trött älskling" eller liknande och vill att jag ska sluta med mina fysiska inviter. Om vi får till det en gång i månaden så får jag vara glad, typ.. För min del behöver det inte bara vara fullgånget samlag, men gärna lite mer än att bara klia varandra på ryggen......
Senast igår så låg vi i sängen och jag lyckades få honom att få stånd, och ja, vi hade säkert fått till det lite mer än så men jag slutade smeka honom. Plötsligt fick jag en känsla som gjorde mig väldigt avtänd. Jag ligger där och försöker kåta upp honom och han rör mig inte ens! Om han skulle vilja så borde han väl röra mig tillbaka på ett sexuellt sätt? Jag låtsades somna och han brydde sig inte, sa inget. Sedan rann det några tårar när jag började tänka på att han förmodligen inte är attraherad av mig, han åtrår mig iallafall inte och det är en känsla som jag verkligen saknar. Att få känna mig attraktiv som kvinna, det får ju igång mig också.
Visst har vi stunder då jag känner att han åtrår mig, ofta efter att vi haft en lyckad utekväll tillsammans och vi inte somnar direkt när vi kommit hem, men det är inte ofta tyvärr (1 gång per år?). Jag saknar sexuell beröring.
Jag har tagit upp detta ett antal gånger med honom, men det händer ingenting (jag har kanske inte varit tydlig nog med hur viktigt det är för mig?). Nu känner jag bara att jag inte ska tvinga mig på honom mer, för han vill uppenbarligen inte Får väl investera i ännu en plastsnopp och lägga i lådan.
Så vad vill jag med mitt inlägg? Vill ha lite tips på vad jag kan göra och hur jag ska agera. Givetvis måste jag ta ett snack till med honom, kanske berätta hur ledsen jag blev igår eller det är bara ännu mer avtändande? Sex och attraktion för mig i ett äktenskap är väldigt viktigt, de knyter oss samman på ett annat plan än bara som "vänner". Och så är det ju väldigt skönt och för min del avstressande, men det ska ju vara på lika villkor. Inte att han "sätter på mig" för att jag ska bli "nöjd".
Någon som varit i samma sits men fått ett bättre sexliv med er partner, hur gick ni till väga?
Ursäkta om inlägget blev långt!!