• Anonym (Vill så gärna)

Hur ska jag få honom att åtrå mig??

Hej, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag och min man har ett 11-årigt förhållande som gått upp och ner givetvis, men för det mesta har vi haft det bra och så även idag. Vi pratar, berättar hur mycket vi älskar varandra. Ibland ser jag hur han stirrar på mig och när jag frågar vad det är så säger han "Du är så vacker".

Men det som jag saknat väldigt mycket under åren är att jag inte känner mig åtrådd av honom. Jag ser mig själv som en kvinna med bra självförtroende, men det här knäcker mig lite då och då. Det är alltid jag som tar initiativ till sex, vilket tyvärr ändå inte blir "fullgånget" så ofta. Han kan säga "inte idag", "jag är trött älskling" eller liknande och vill att jag ska sluta med mina fysiska inviter. Om vi får till det en gång i månaden så får jag vara glad, typ.. För min del behöver det inte bara vara fullgånget samlag, men gärna lite mer än att bara klia varandra på ryggen......

Senast igår så låg vi i sängen och jag lyckades få honom att få stånd, och ja, vi hade säkert fått till det lite mer än så men jag slutade smeka honom. Plötsligt fick jag en känsla som gjorde mig väldigt avtänd. Jag ligger där och försöker kåta upp honom och han rör mig inte ens! Om han skulle vilja så borde han väl röra mig tillbaka på ett sexuellt sätt? Jag låtsades somna och han brydde sig inte, sa inget. Sedan rann det några tårar när jag började tänka på att han förmodligen inte är attraherad av mig, han åtrår mig iallafall inte och det är en känsla som jag verkligen saknar. Att få känna mig attraktiv som kvinna, det får ju igång mig också.

Visst har vi stunder då jag känner att han åtrår mig, ofta efter att vi haft en lyckad utekväll tillsammans och vi inte somnar direkt när vi kommit hem, men det är inte ofta tyvärr (1 gång per år?). Jag saknar sexuell beröring.

Jag har tagit upp detta ett antal gånger med honom, men det händer ingenting (jag har kanske inte varit tydlig nog med hur viktigt det är för mig?). Nu känner jag bara att jag inte ska tvinga mig på honom mer, för han vill uppenbarligen inte Får väl investera i ännu en plastsnopp och lägga i lådan.

Så vad vill jag med mitt inlägg? Vill ha lite tips på vad jag kan göra och hur jag ska agera. Givetvis måste jag ta ett snack till med honom, kanske berätta hur ledsen jag blev igår eller det är bara ännu mer avtändande? Sex och attraktion för mig i ett äktenskap är väldigt viktigt, de knyter oss samman på ett annat plan än bara som "vänner". Och så är det ju väldigt skönt och för min del avstressande, men det ska ju vara på lika villkor. Inte att han "sätter på mig" för att jag ska bli "nöjd".

Någon som varit i samma sits men fått ett bättre sexliv med er partner, hur gick ni till väga?

Ursäkta om inlägget blev långt!!

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att åtrå mig??
  • Anonym (ii)

Men varför skulle han minskade lust vara ditt fel eller ha med dig att göra??
    Menar du att så fort du inte har lust för sex så beror det på att din kille är ful/osexig osv? 

• Anonym (Vill så gärna)
    Anonym (ii) skrev 2013-10-23 13:21:44 följande:
    Men varför skulle han minskade lust vara ditt fel eller ha med dig att göra??
    Menar du att så fort du inte har lust för sex så beror det på att din kille är ful/osexig osv? 
    Sant, det kanske inte har med mig att göra.... men om vi ligger i sängen och "myser" och jag börjar bli mer närgången, och han låter mig fortsätta, varför kan han inte röra mig tillbaka? Ibland känns det som om han ligger där som en dö sill och bara väntar på att jag ska göra "hela jobbet" Det känns svårt att förklara... ibland börjar han prata om sexfantasier som får igång honom, men likväl så rör han mig aldrig. Jag får säga till honom att ta på mig eller lägga hans händer på min kropp, men det blir så "tafatt".

Jag... är nog väldigt lätt att få igång. Om min man skulle förföra mig (tänk om!!!), då skulle jag nog bli vansinnigt kåt även om jag var trött eller från början inte hade lust.
  • Anonym (Lena)

Det blir väldigt jobbigt om man hänger upp sitt liv på att få bekräftelse från en annan människa. Då kommer man alltid på ett eller annat sätt att bli besviken.
    Jag skulle råda dig att jobba mer på din inre självkänsla och fokusera mer på andra människor än din man, d v s eventuella barn (vet inte om ni har några?), övrig familj och vänner. Eventuellt kan det t o m öka intresset från din man, när han märker att han inte längre har ditt fulla fokus. Låt honom jobba lite för att få dig.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Lena) skrev 2013-10-23 13:31:39 följande:
    Det blir väldigt jobbigt om man hänger upp sitt liv på att få bekräftelse från en annan människa. Då kommer man alltid på ett eller annat sätt att bli besviken.
    Jag skulle råda dig att jobba mer på din inre självkänsla och fokusera mer på andra människor än din man, d v s eventuella barn (vet inte om ni har några?), övrig familj och vänner. Eventuellt kan det t o m öka intresset från din man, när han märker att han inte längre har ditt fulla fokus. Låt honom jobba lite för att få dig.

Detta råd får aldrig män som startar trådar om att de saknar sex...med sin partner...
  • Anonym (...)

Hm han kanske har vant sig vid att du tar initiativet? Hur var det när ni först träffades, tog han mer initiativ då? Jag tror du ska prova att vänta ut honom, även om det är svårt. När han märker att du inte tänker ta initiativet kanske han börjar? Du kan ju onanera själv så länge ( vet att det är tråkigare) vi har haft liknande problem i vårt förhållande. Jag försöker att förför genom att klä mig sexigt men sedan får han ta initiativet o det fungerar bättre.

• Anonym (Vill så gärna)
    Anonym (Lena) skrev 2013-10-23 13:31:39 följande:
    Suck... ja, jag har testat det. När vi sedan en dag hade en diskussion om vårt (obefintliga) sexliv så vräker han sig "men du vill ju aldrig!" Förvånad Nehe och det vill du då? När jag visat att jag vill så blir jag bara avvisad sa jag då. Vad han svarade på det minns jag inte.

Rent krasst så är läget så att om jag skulle sluta helt med mina inviter så skulle vi ALDRIG ha sex Gråter

• Anonym (...)

Annars skulle jag råda dig till en älskare, du får ditt o han kanske blir mer på när du inte är hemma lika ofta?:) en älskare som också är gift o inte vill att förhållandet ska gå sönder är att rekommendera.

• Anonym (ii)
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-10-23 13:28:29 följande:
    Sant, det kanske inte har med mig att göra.... men om vi ligger i sängen och "myser" och jag börjar bli mer närgången, och han låter mig fortsätta, varför kan han inte röra mig tillbaka? Ibland känns det som om han ligger där som en dö sill och bara väntar på att jag ska göra "hela jobbet" Det känns svårt att förklara... ibland börjar han prata om sexfantasier som får igång honom, men likväl så rör han mig aldrig. Jag får säga till honom att ta på mig eller lägga hans händer på min kropp, men det blir så "tafatt".

Jag... är nog väldigt lätt att få igång. Om min man skulle förföra mig (tänk om!!!), då skulle jag nog bli vansinnigt kåt även om jag var trött eller från början inte hade lust.

För att du reagerar så starkt på att han säger nej?

Varför inte prata om hans lust istället?  Inte i sängen då. När minskade den, vet han själv varför osv osv ?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-10-23 13:36:52 följande:
    Suck... ja, jag har testat det. När vi sedan en dag hade en diskussion om vårt (obefintliga) sexliv så vräker han sig "men du vill ju aldrig!" Förvånad Nehe och det vill du då? När jag visat att jag vill så blir jag bara avvisad sa jag då. Vad han svarade på det minns jag inte.

Rent krasst så är läget så att om jag skulle sluta helt med mina inviter så skulle vi ALDRIG ha sex Gråter

Jag förstår. Det är ett jätteknepigt läge. Man är ju liksom så van vid att män ALLTID vill.

Hur länge har du "hållit ut" då om jag fråga, utan att ta initiativ?
  • Anonym (Vill så gärna)
    Anonym (...) skrev 2013-10-23 13:35:57 följande:
    Hm han kanske har vant sig vid att du tar initiativet? Hur var det när ni först träffades, tog han mer initiativ då? Jag tror du ska prova att vänta ut honom, även om det är svårt. När han märker att du inte tänker ta initiativet kanske han börjar? Du kan ju onanera själv så länge ( vet att det är tråkigare) vi har haft liknande problem i vårt förhållande. Jag försöker att förför genom att klä mig sexigt men sedan får han ta initiativet o det fungerar bättre.
    Ja, onani är jag nog expert på vid detta laget, men det uppväger ju tyvärr inte äkta vara.
    När vi träffades kunde vi inte slita oss ifrån varandra, rent ut sagt. Vi kom knappt fram i lägenheten för vi var tvungna att kladda på varandra stup i kvarten. Det var nog efter vårt första barn det "dog ut"

Kanske är det som ni säger att jag ska jobba mer med mig själv, att inte "behöva" manlig uppskattning på det sättet. Har aldrig tänkt så utan sett det mer naturligt, att alla vill bli åtrådda då och då.

Det där med att börja klä sig mer sexigt ska jag nog prova Får bli lite shopping i dagarna då.
Svar på tråden Hur ska jag få honom att åtrå mig??