diskbråck
Usch din stackare :( Vet precis vilket helvetet du går igenom! Fick ett rejält diskbråck i somras som höll i sig akut ca tre till fyra veckor. Fick käka starka tabletter och kunde inte ligga still mer än Max två Tim , om ens det vilket innebar att jag låg med kudden på diskbänken på nätterna för att försöka avlasta smärtan i benet och bäckenet. Säger som du.. önskar inte min värsta ovän detta. Du har givetvis fått mc kenzie övningar? De är oslagbara och jag gör fortfarande övningarna varje dag för jag vill inte ha tillbaka det igen. Tycker att det har hjälpt jättebra och mitt vä ben som jag inte riktigt hade kontroll över är nästan helt ok nu. Det låter lite när jag går och sätter ner vä foten. Har inte riktigt styrsel än till 100 procent men på god väg. Har du ett jobb som innebär att du ska böja dig framåt hela tiden så tycker inte jag att du ska börja än om du känner att det sttrålar ner i benet om du gör en sån rörelse. Då är risken att nerven kommer i kläm ännu mer och blir värre. Du bör ha blivit fri från den värken först. Det blir ju motsatsen till mc kenzie övningarna som går ut på att man trycker tillbaka disken igen. Om du dessutom inte kan kontrollera blåsan så borde du nog kontakta läkare. Låter inte riktigt bra. Var rädd om dig❤