Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

diskbråck

Om man har så kraftig påverkan att man har svårt (eller inte kan) hålla tätt ska man ha en akutundersökning/röntgen så det antar jag att du har fått?

Själv kändes det som jag höll på att dö av smärta när jag försökte göra övningarna från sjukgymnasten. Till slut fick jag hjälp och för 1,5 år sen blev jag opererad mellan L4 och L5, jag var sjukskriven 4 veckor efter det och jag fick under den inte bära mer än 1 kg. Nu har jag varit smärtfri och problemfri lika länge och det är helt underbart!

• lightfish
    rexie skrev 2013-10-26 20:29:13 följande:

Nej har inte vart på röntgen . Går Hos privat sjukgymnast o vc. Men har lovat att betätta för min läkare på månd. Tyckt det vart lite jobbigt att betätta.
    Risken är stor att du förvärrat det genom att INTE berätta eftersom det är ett allvarligt symtom att inte kunna hålla tätt.

Lycka till hos läkaren och jag tycker att du ska fundera över vad som är jobbigast; att bli förlamad/få en permanent skada eller att berätta för läkaren  att du inte kan hålla tätt?
  • lightfish

Många slarvar och kallar MRI för MR röntgen så det är det TS kommer få .

Bra gjort TS! Tänk på att INGEN av övningarna får göra jätteont, då är det fel övning att göra just nu.

Jag blev bortviftad till och med på akuten på samma sjukhus som jag blev opererad på 4 månader senare och så var det ganska akut.

Jag har sagt det mer än en gång men den läkaren som fick min remiss på sjukhuset gav mig livet tillbaka för jag kunde inte röra mig utan kryckor eller annat hjälpmedel för att gå. Han granskade verkligen bilden ordentligt och såg betydligt mer än vad röntgenläkaren rapporterat som fynd; hade han gjort sitt jobb ordentligt så hade mitt lidande garanterat förkortats med två månader.

Svar på tråden diskbråck