• 1990amanda

"Känner" inte sin pappa

Är tsm med en o har varit de i ca 5 ,5 år! Har två barn ihop 7 mån och andra 3,5 år Sambon har aldrig varit delaktig i barnen och jag har sällan egen tid då min sambo bara tycker de ör jobbigt att umgås med barnen! Jag älskar att träna och har nästa slutar amma! Igår kväll matade jag minstingen med gröt innan jag stack till gymmet! Vår 7 mån hade varit ledsen och orolig under tiden jag var bort! Då sa jag till sambon att de kan vara pga att hon inte känner sin pappa eftersom du aldrig är med henne! Då får jag bara en arg och spydig kommentar! Vårt förhållande har gott upp o ner o vet inte vad ja ska göra! Har inte mkt känslor kvar! Mår så dåligt att se vår 3,5 åring ledsen så ofta då han söker uppmärksamhet från sin pappa hela tiden men får ingen respons... Så fort sambon åker iväg vill 3,5 åringen med, får han inte de blir han jätte ledsen...men går ganska snabbt över.. Någon mer som har små barn som inte känner sin pappa tillräckligt i den åldern? Vad ska man göra, vilka krav bör ja ställa? Han skyller hela tiden på att han jobbar så då behöver han inte ta hand om barnen! Senast igår frågade ja om han kunde värma 3,5 åringens mat, - vad ska du göra då? Jag: ska Mata lillan - men jag har ju jobbat.. Jag; jaha bara för du jobbar, ska du inte kuna ge dina barn mat? -......(tystnad) Han är så omogen för sin ålder (31år)

• Svar på tråden "Känner" inte sin pappa
  • lennartsdotter

Du kan inte ändra på honom. Vill han inte ha en nära relation till sina barn kan du inte påverka det. Antingen fortsätter ni eller så delar ni på er. 

• 1990amanda
    Tow2Mater skrev 2013-10-23 18:35:00 följande:
    När ska han vara pappaledig?

Aldrig... Han vill inte vara pappaledig
  • 1990amanda
    lennartsdotter skrev 2013-10-23 18:50:02 följande:
    Du kan inte ändra på honom. Vill han inte ha en nära relation till sina barn kan du inte påverka det. Antingen fortsätter ni eller så delar ni på er. 

Nae sant! Gå nog inte att lära en gamal hund sitta:(
  • skogsvitter

Jag tror du redan vet svaret TS. Du kan inte förändra alla. Endera accepterar du detta och att barnen helt och hållet är ditt ansvar (med andra ord bör du inte heller utsätta i synnerhet minstingen för att vara ensam med en pappa som hon helt uppenbart är otrygg med) eller så lämnar du honom. Då är det i varje fall på dina villkor, inte på hans, och du slipper en extra person att "ta hand om" och ta hänsyn till.

• Tow2Mater
    1990amanda skrev 2013-10-23 19:28:55 följande:

Vaddå inte vill? Gjorde ni inte upp om det innan ni planerade barn? For vissa måste det tydligen bli lag om 50/50 fordelning, hoppas det kommer snart!
  • JessicaDeluxe79
    1990amanda skrev 2013-10-23 19:28:55 följande:

Jag tror att den här informationen är fullt tillräcklig för att berätta för dig att det är dags att leta reda på en MAN i stället för en spermadonator. Dina barn lär inte må bättre av att ni håller ihop om ni inte ens kan dela på ansvaret för barnen. Har han inget intresse i sina egna barn så lär inget annat heller kunna motivera honom till att mogna.
    Gör det bästa för dina barn och leta dig därifrån. Han lär inte sörja, troligen inte du heller om du inte har några känslor kvar som du nämner, och för barnen kan det bara bli bättre. Det finns gott om fina killar som älskar barn även om de är någon annans från start. Jag har själv fostrats av en sån man sedan jag var ett par år drygt, och jag har en sambo som levt med mig sedan äldsta sonen var ca 2 år och idag har vi en gemensam son också på fyra år utöver storebror. Det handlar om ansvarskänsla. Den kan man dessvärre aldrig trolla fram, den måste komma av sig själv, och på vissa gör den aldrig det...
    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • 1990amanda
    Tow2Mater skrev 2013-10-24 03:00:01 följande:
    Vaddå inte vill? Gjorde ni inte upp om det innan ni planerade barn? For vissa måste det tydligen bli lag om 50/50 fordelning, hoppas det kommer snart!
    nej de gjorde vi inte .. han har 2 egna företag och han tycker att det är viktigare att få dem att funka .. 
  • fluu

Och du är med honom och valde att skaffa ytterligare ett barn med en dålig pappa för att?

Det är ju en attitydförändring hos honom som krävs. Ställ ett ultimatum. Barnen ska väl inte behöva växa upp och känna sig oönskade i sitt eget hem?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • CamillaSohlberg

Du gör ju redan allt själv så det blir nog ingen omställning att gå ifrån honom. Bara ekonomiskt kanske.

Svar på tråden "Känner" inte sin pappa