• Anonym (A)

Analsex - yrke/utbildning/ålder

Har folk med högre utbildning/akademiker ingen eller mindre analsex än andra? Vad tror ni det beror på?
    Är läkare och andra vårdpersonal också en grupp som är mindre öppna för analsex? Beror detta på att denna grupp är mer medvetna om hälsoriskerna med analsex?
    Tror ni man har mindre analsex ju äldre man blir?

Hur ställer du dig till analsex och vad har du för yrke/utbildningsbakgrund?

Jag var själv öppnare för analsex under tonåren, men inte längre. Varken jag eller min partner saknar det längre, men tidigare kändes det ok. Nu är vi båda 40+ med högutbildning.

• Svar på tråden Analsex - yrke/utbildning/ålder
  • Anonym (Tssss)
    Sjöstuga skrev 2013-10-23 20:30:32 följande:
    Fasiken vad analfixerad alla familjelivare är! Mår illa av bara tanken av en anal i ett sexuellt sammanhang! Den är till att BAJSA med inte slicka på!

Så som snoppen är till för att kissa med ?
  • Tom Araya

Gymnasieutbildad man på 40, gillar analsex. Jag har mestadels dejtat jämnåriga kvinnor på ungefär samma utbildningsnivå och vissa har gillat analsex, andra inte.

Dejtade ett tag en ett år yngre tjej med flera universitetsutbildningar, varav en fullvärdig juridik. Hon gillar analsex.

• Anonym (Kalle)

Är utbildad ekonom och älskar analsex brukar dejta på www.likeanal.com för att hitta minna sexpartners;)

• Anonym (A)

Jag tror någonstans att ju mer högre utbildning man skaffar sig desto mer distans tar man från analsex. Det låter kanske lite ironiskt, men det är min och mina vänners erfarenhet. Jag kan dock inte konstatera varför det är så i vårt fall.

• 100kgpappa
    Anonym (A) skrev 2013-11-30 12:28:27 följande:
    Jag tror någonstans att ju mer högre utbildning man skaffar sig desto mer distans tar man från analsex. Det låter kanske lite ironiskt, men det är min och mina vänners erfarenhet. Jag kan dock inte konstatera varför det är så i vårt fall.
    Jag ser inte logiken i det överhuvudtaget, skulle vara intressant om det fanns nån undersökning där man kunde se eventuela samband mellan vilken typ av sex man gillar och utbildningsnivå. Personligen tror jag inte det finns några samband alls
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Lever så
    Åh mina fördomar säger motsatsen, att ju högre utbildning/ställning desto perversare.. Helt i linje med att ju högre inkomst desto mer sex har man.
    never a failure always a lesson
  • The past is now
    100kgpappa skrev 2013-11-30 12:37:53 följande:
    Jag ser inte logiken i det överhuvudtaget, skulle vara intressant om det fanns nån undersökning där man kunde se eventuela samband mellan vilken typ av sex man gillar och utbildningsnivå. Personligen tror jag inte det finns några samband alls
  • Anonym (riking)
    Lever så skrev 2013-11-30 12:40:32 följande:
    Åh mina fördomar säger motsatsen, att ju högre utbildning/ställning desto perversare.. Helt i linje med att ju högre inkomst desto mer sex har man.
    Är det så? Jag o min bekantskapskrets är höginkomsttagare, de flesta över 100 tkr per månad, och det knullas väldigt lite. Alla jobbar som dårar och tar hand om familjen den lilla fritid man har.
  • Lever så
    Anonym (riking) skrev 2013-11-30 13:39:27 följande:
    Är det så? Jag o min bekantskapskrets är höginkomsttagare, de flesta över 100 tkr per månad, och det knullas väldigt lite. Alla jobbar som dårar och tar hand om familjen den lilla fritid man har.
    Ärligt talat vet jag inte om det är precis så att ju högre inkomst desto mer sex, men höginkomsttagare har mer sex än låginkomsttagare ja. Hur mycket det skiljer vet jag inte och jag tänker att om det är mitt i småbarnsåren ni stå så kanske det inte blir så mycket oavsett?
    never a failure always a lesson
  • 100kgpappa
    Anonym (riking) skrev 2013-11-30 13:39:27 följande:
    Eller så ligger man bara lågt med sina investeringar i diverse fetishredskap, analdildos och sexgungor...

Jag är inte speciellt insatt i mina vänners sexliv, och de har inga detaljer om vårt, och så är detnog för de flesta.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (riking)
    100kgpappa skrev 2013-11-30 14:18:00 följande:
    Eller så ligger man bara lågt med sina investeringar i diverse fetishredskap, analdildos och sexgungor...

Jag är inte speciellt insatt i mina vänners sexliv, och de har inga detaljer om vårt, och så är detnog för de flesta.

Det behövs inga detaljer, det räcker med att alla konstaterar att de aldrig knullar.
  • Anonym (riking)
    Lever så skrev 2013-11-30 14:02:13 följande:
    Ärligt talat vet jag inte om det är precis så att ju högre inkomst desto mer sex, men höginkomsttagare har mer sex än låginkomsttagare ja. Hur mycket det skiljer vet jag inte och jag tänker att om det är mitt i småbarnsåren ni stå så kanske det inte blir så mycket oavsett?

Jo fast det gäller flera m äldre barn också. En del har nog lite vid sidan om däremot. Men DET pratar man inte om.
  • Minxx
    Vad har du själv för utbildning? Från ditt sätt att uttrycka dig hade jag gissat att du inte är högutbildad. Bara den korta texten ovan innehåller flera fel men det är inte alltid man kan dra sådana slutsatser längre, inte om du är ung.

• Minxx

ah sorry, nu läste jag TS igen. Fast du säger inte vad du har för utbildning. (och jag står fast vid min åsikt om hur du skriver.)
    Mest troligt är väl att du var mer öppen för att prova när du var yngre och nu när du är äldre vet du mer om vad du tycker om.
    Personer med hög utbildning är bättre på att leta sig fram till tillförlitlig information, inte minst om hälsa. Därför lär de känna till att analsex inte är farligt om man vet hur man gör.

• FeliciaA2

Det lär finnas forskning som visar ett samband mellan kinks, BDSM och IQ. Men det är ju inte samma sak som utbildning.

Min vän hade IQ 168 och ägnade sig åt D/s. Hans teori var att hans " hjärna behövde mer och annorlunda intryck". En annan vän med IQ 185 var likadan - fast mer på analen. Dvs hans.

Detta är därmed inte alls statistiskt säkerställt med mina empiriska försök. Men jag tror det kan ligga något i det.

• Ermenegildo
    FeliciaA2 skrev 2013-11-30 17:27:18 följande:
    Det lär finnas forskning som visar ett samband mellan kinks, BDSM och IQ. Men det är ju inte samma sak som utbildning.

Min vän hade IQ 168 och ägnade sig åt D/s. Hans teori var att hans " hjärna behövde mer och annorlunda intryck". En annan vän med IQ 185 var likadan - fast mer på analen. Dvs hans.

Detta är därmed inte alls statistiskt säkerställt med mina empiriska försök. Men jag tror det kan ligga något i det.
    Jag känner igen det där. Jag är så oerhört intelligent att det enda jag riktigt går igång på är undulater med gagballs i näbbarna.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym (^¨^)

haha... va... *läser igen* analsex har ingenting att göra med utbildningsnivå, det är en obunden preferens.

• Ermenegildo
    Anonym (^¨^) skrev 2013-11-30 22:13:57 följande:
    haha... va... *läser igen* analsex har ingenting att göra med utbildningsnivå, det är en obunden preferens.
    Jo, förekommer även bland analfabeter.

trumvirvel
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Analsex - yrke/utbildning/ålder