• Anonym (Lolisosa)

Karlstads Universitet

Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?

Hur är studentlivet där? :) 

• Svar på tråden Karlstads Universitet
  • Anonym (Lolisosa)

Ingen som vet ngt om det?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 19:53:58 följande:
    Ingen som vet ngt om det?
    För ca tjugo år sedan rankades, inte helt i ordning men iaf kungliga tekniska högskolan Chalmers Uppsala Lund Linköping Umeå, Så ditt sämre "sk" universitet har väl samma respekt i mina öron som en kvarterskrog. Så mitt tips är att du söker en riktig skola.
  • Anonym (skräp)

Det är ett kasst universitet som precis på håret får kalla sig universitet. Jag skulle inte läsa en lång och seriös utbildning där om det inte fanns goda skäl.

• next2u

Vänta lite nu. Har vänner där varav ett par studerat på universitetet. Har bara hört gott om det och de är mycket duktiga inom sina områden. Om själva karlstad kan jag bara säga att det är en supermysig stad som har allt. Dvs en hel del aktiviteter både för vintern och sommaren sedan är utelivet helt ok. Visserligen inte ett utbud som en storstad men helt ok.

Life is what you make of it

• Anonym (skräp)
    next2u skrev 2013-10-23 20:06:22 följande:
    Vänta lite nu. Har vänner där varav ett par studerat på universitetet. Har bara hört gott om det och de är mycket duktiga inom sina områden. Om själva karlstad kan jag bara säga att det är en supermysig stad som har allt. Dvs en hel del aktiviteter både för vintern och sommaren sedan är utelivet helt ok. Visserligen inte ett utbud som en storstad men helt ok.
    Life is what you make of it
    Man pratar självklart inte ner sin egen utbildning. Men att Karlstad är kasst är fakta.
  • Anonym (Lolisosa)
    Anonym (skräp) skrev 2013-10-23 20:04:13 följande:
    Det är ett kasst universitet som precis på håret får kalla sig universitet. Jag skulle inte läsa en lång och seriös utbildning där om det inte fanns goda skäl.
    Vet du om universitetet i Östersund är bättre? Funderar på samma utbildning men där... På mittuniversitetet
  • Anonym (skräp)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 20:36:20 följande:
    Vet du om universitetet i Östersund är bättre? Funderar på samma utbildning men där... På mittuniversitetet
    Vad jag vet så har inte Mittuniversitet de problem som drar ner hela Karlstad men det är nog knappt märkbart bättre där.
    Vad ska du studera och var vill du arbeta?
  • Anonym (Nej)

Pluggade där och det var det värsta jag gjort, hoppade av efter ett halv termin. När vi skulle berätta klagomål (lärarna anordna mötet efter de fattat att vi inte var nöjda) till lärarna var hela tavlan fylld med klagomål och tre positiva saker. De kunde inte organiserar någonting. 
    Pluggar nu i Lund och där är det så mycket bättre! 

• Anonym (Lolisosa)
    Anonym (skräp) skrev 2013-10-23 20:39:03 följande:
    Vad jag vet så har inte Mittuniversitet de problem som drar ner hela Karlstad men det är nog knappt märkbart bättre där.
    Vad ska du studera och var vill du arbeta?
    Jag har sökt till socionom i Östersund men funderade på att byta till karlstad för att det ligger närmre till sthlm :)
  • next2u
    Anonym (skräp) skrev 2013-10-23 20:13:53 följande:
    Man pratar självklart inte ner sin egen utbildning. Men att Karlstad är kasst är fakta.

Ok. Du är säkert bättre insatt i det än jag eftersom jag själv inte pluggat där.
Svar på tråden Karlstads Universitet