Karlstads Universitet
Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?
Hur är studentlivet där? :)
Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?
Hur är studentlivet där? :)
Ingen som vet ngt om det?
Det är ett kasst universitet som precis på håret får kalla sig universitet. Jag skulle inte läsa en lång och seriös utbildning där om det inte fanns goda skäl.
Vänta lite nu. Har vänner där varav ett par studerat på universitetet. Har bara hört gott om det och de är mycket duktiga inom sina områden. Om själva karlstad kan jag bara säga att det är en supermysig stad som har allt. Dvs en hel del aktiviteter både för vintern och sommaren sedan är utelivet helt ok. Visserligen inte ett utbud som en storstad men helt ok.
Life is what you make of it
Pluggade där och det var det värsta jag gjort, hoppade av efter ett halv termin. När vi skulle berätta klagomål (lärarna anordna mötet efter de fattat att vi inte var nöjda) till lärarna var hela tavlan fylld med klagomål och tre positiva saker. De kunde inte organiserar någonting.
Pluggar nu i Lund och där är det så mycket bättre!