Karlstads Universitet
Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?
Hur är studentlivet där? :)
Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?
Hur är studentlivet där? :)
För 20 år sedan var Karlstad inget universitet... så vad hade din info med saken att göra?
JAg gillar både stan och universitetet. Men som med allt så beror det ju såklart på vad man ska läsa ![]()
För 20 år sedan var Karlstad inget universitet... så vad hade din info med saken att göra?
JAg gillar både stan och universitetet. Men som med allt så beror det ju såklart på vad man ska läsa ![]()
Det första man får lära sig på en akademisk utbildning är att söka fram sina fakta via tillförlitliga källor. Familjeliv är inte en sådan källa så jag föreslår www.urank.se/hum/sam/ och www.hogskolekvalitet.se
Jag har läst till sjuksköterska där och det är en mycket bra merit i "vår" värld. Jag har alltid fått höra att min utbildning har ett väldigt bra rykte inom branschen!!
Jag läste till socionom i Karlstad och tyckte att det var helt ok. Och trots att det tydligen är skräp enligt somliga dög min utbildning till att jag fick en cheftjänst direkt efter examen och jag har klarat jobbet utan problem.