• Anonym (Lolisosa)

Karlstads Universitet

Hej! Jag kanske kommer studera i Karlstad till våren och jag undrar vad ni vet om universitetet där: är det bra/dåligt/medelmåttigt?

Hur är studentlivet där? :) 

• Svar på tråden Karlstads Universitet
  • Melisabeth
    Anonym (Anna) skrev 2013-10-23 20:00:39 följande:
    För ca tjugo år sedan rankades, inte helt i ordning men iaf kungliga tekniska högskolan Chalmers Uppsala Lund Linköping Umeå, Så ditt sämre "sk" universitet har väl samma respekt i mina öron som en kvarterskrog. Så mitt tips är att du söker en riktig skola.

För 20 år sedan var Karlstad inget universitet... så vad hade din info med saken att göra?

JAg gillar både stan och universitetet. Men som med allt så beror det ju såklart på vad man ska läsa

• Anonym (Lolisosa)
    Melisabeth skrev 2013-10-23 21:02:07 följande:

För 20 år sedan var Karlstad inget universitet... så vad hade din info med saken att göra?

JAg gillar både stan och universitetet. Men som med allt så beror det ju såklart på vad man ska läsa

Tack
    Socionom
    Anonym (Anna) skrev 2013-10-23 20:00:39 följande:
    För ca tjugo år sedan rankades, inte helt i ordning men iaf kungliga tekniska högskolan Chalmers Uppsala Lund Linköping Umeå, Så ditt sämre "sk" universitet har väl samma respekt i mina öron som en kvarterskrog. Så mitt tips är att du söker en riktig skola.
    Mittuniversitetet då?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 20:45:07 följande:
    Jag har sökt till socionom i Östersund men funderade på att byta till karlstad för att det ligger närmre till sthlm :)
    Är det inte bättre att läsa i Uppsala om du vill vara närmre Stockholm?
  • Anonym (Lolisosa)
    Anonym (Nej) skrev 2013-10-23 21:26:53 följande:
    Är det inte bättre att läsa i Uppsala om du vill vara närmre Stockholm?
    Jo men jag måste höja mig på HP då. har sökt till sthlm & örebro men kmr nog inte in där.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 21:27:46 följande:
    Jo men jag måste höja mig på HP då. har sökt till sthlm & örebro men kmr nog inte in där.
    Okej, jag förstår. Har inte pluggat på Mittuniversitetet , men byt inte till Karlstad. Har aldrig hört något gott om någon utbildning där (förutom sjuksköterskaprogrammet) och bodde där i tre månader. 
    Hoppas det löser sig! 
  • Sweetmind

Jag har läst till sjuksköterska där och det är en mycket bra merit i "vår" värld. Jag har alltid fått höra att min utbildning har ett väldigt bra rykte inom branschen!!

• Anonym (Lolisosa)
    Anonym (Nej) skrev 2013-10-23 21:32:29 följande:
    Okej, jag förstår. Har inte pluggat på Mittuniversitetet , men byt inte till Karlstad. Har aldrig hört något gott om någon utbildning där (förutom sjuksköterskaprogrammet) och bodde där i tre månader. 
    Hoppas det löser sig! 
    Litar på dig. Tack!
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-23 21:40:29 följande:
    Det första man får lära sig på en akademisk utbildning är att söka fram sina fakta via tillförlitliga källor. Familjeliv är inte en sådan källa så jag föreslår www.urank.se/hum/sam/ och www.hogskolekvalitet.se
    Eh, det finns människor här och vissa kanske har gått på karlstad/miun? Det är väl bra källor, tycker du inte? Dessutom finns det endast dåliga anledningar för att någon skulle ljuga ihop något dåligt om ngn utav dessa universitet, så jo; familjeliv passar alldeles utmärkt för liknande frågor - iaf om jag vill ha Direkta svar, som inte finns i gamla kommentarer, recensioner eller rekommendationer på nätet.

Men tack ändå. 
  • Anonym (Socionom)

Jag läste till socionom i Karlstad och tyckte att det var helt ok. Och trots att det tydligen är skräp enligt somliga dög min utbildning till att jag fick en cheftjänst direkt efter examen och jag har klarat jobbet utan problem.

• Anonym (Lolisosa)
    Anonym (Socionom) skrev 2013-10-23 22:36:51 följande:
    Jag läste till socionom i Karlstad och tyckte att det var helt ok. Och trots att det tydligen är skräp enligt somliga dög min utbildning till att jag fick en cheftjänst direkt efter examen och jag har klarat jobbet utan problem.
    Hur blir man chef som socionom? Chef för vad? :)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 22:15:38 följande:
    Litar på dig. Tack!
    Lycka till med allt!
    Oavsett om du väljer sedan att gå till Stockholm/Uppsala när du fått ihop tillräckligt med HP eller väljer att stanna kvar på Mittuniversitetet Flört
  • Anonym (Socionom)
    Anonym (Lolisosa) skrev 2013-10-23 22:37:45 följande:
    Hur blir man chef som socionom? Chef för vad? :)

Eh att bli chef är ganska så vanligt efter socionomutbildning. Som chef inom vård och omsorg är det i princip ett krav med socionomexamen.
  • Anonym (Lolisosa)
    Anonym (Socionom) skrev 2013-10-23 22:40:06 följande:

Eh att bli chef är ganska så vanligt efter socionomutbildning. Som chef inom vård och omsorg är det i princip ett krav med socionomexamen.
    Jaha, förstår, duktigt :)
    Anonym (Nej) skrev 2013-10-23 22:39:15 följande:
    Lycka till med allt!
    Oavsett om du väljer sedan att gå till Stockholm/Uppsala när du fått ihop tillräckligt med HP eller väljer att stanna kvar på Mittuniversitetet Flört
    Tack så mycket! trivs jag inte uppe i Norrland hoppas jag på tur som får mig att byta till sthlm/örebro/uppsala:)
Svar på tråden Karlstads Universitet