Jag stör mig så på andra föräldrar!!
Jag känner att jag bara stör mig så himla mycket på andra föräldrar... och blir irriterad. Jag säger verkligen inte att jag vet bäst - men vissa saker är bara idiotiska.
Jag var i lekparken idag. Och ser hur några av barnen har heelt fel kläder för att leka - och deras mammor satt på bänkar å skvallrade och ropade "Smutsa inte ner dig nu!". 1. Varför inte klä barnen i kläder de kan få smutsa ner?! och 2. Gå inte till lekparken om de sedan ska bara få stå och se på när alla andra barn leker.
Å sen är det där med kompisar som är föräldrar också. Det var som igårkväll när jag träffade mina tjejkompisar - vi är alla föräldrar - för en snabbfika, en sån där vi liksom aldrig hinner med nu för tiden. Och är så besviken. Det enda de pratar om är sina ungar, om hur duktiga de är i skolan, hur bra de ligger till i utveckligen etc. Fine, klart jag är glad att de är stolta över sina barn, men det känns också som att det blir en tävlan - där det jämförs. Inte öppet, men det ligger där under ytan. Jag blir så irriterad när jag märker att typ en av mammorna uttrycker sig som att hon alltid gör rätt - och då givetvis att alla andra gör fel.