• elyse

BF April 2014 Uppsala

Jag gjorde RUL igår och fick BF ändrat från 6:e till 4:e april. :) Det är första barnet för oss båda. RUL tog ganska lång tid i och med att en elev var med och ville "greja" så vi frågade om man kunde se något kring könet och det såg då ut som en tjej. :) 

• elyse
    LinnC skrev 2013-11-17 11:24:41 följande:
    Hej! Har suttit och tittat i dessa forum under många år nu men aldrig riktigt tagit mig tiden att bli medlem och ge det en chans.. Jag är gravid med mitt andra barn som just nu sägs vara beräknad den 22 april. Mitt tidigare barn blir 2 år i december och är väldigt intresserad utav "bebisen". Dock bor vi inte i Uppsala, utan utanför, men fortfarande i Uppsala län ;) Jag är själv 23 år, lever med min sambo som är 25 och vår lilla kisse, och så 2 åriga sonen såklart :) Jag har otroliga problem med mitt bäcken denna graviditet, så har någon några små knep eller råd så är jag otroligt tacksam för hjälp.
    En tjej jag känner har en slags gördel som ska stödja bäckenet. Kanske vet de på MVC vad det kan vara och hjälpa dig. 
  • elyse

Hur går det för alla? Idag blev vi lite mer officiella med graviditeten; min svägerska hade julfika och många vänner och släktingar kom. Vi har tänkt som så att de vi träffar regelbundet får ju reda på detta i alla fall och idag fick några fler veta (Det går inte att dölja, om man säger så...).  

• elyse
    Ida9007 skrev 2013-12-18 21:42:35 följande:
    Gravid med andra barnet BF 3 April. En pojke som väntas. Bor ca 10 mil från Uppsala. 
    Hej! Jag bor i Uppsala och har BF 4 april. En tjej, förmodligen. :)
  • elyse
    cjohannas skrev 2013-12-28 17:08:23 följande:
    Jag är i v. 26 går in i v. 27 imorgon  
    Har haft huvudvärk nu några dagar, har varit in till förlossningen inget tecken på havandeskap. 
    Har mycket sammandragningar nu och mår helt okej. 

Hur mår alla ni ? och hur går det för er ? 

Välkommen till dom nya!!
    Jag gick in i v 27 igår och mår bra förutom att jag haft urinvägsinfektion och det hjälper inte med en bebis som ligger lågt och trycker på blåsan heller... Annars är det fin-fint! :)
  • elyse
    cjohannas skrev 2013-12-29 18:16:04 följande:
    Hej, vad roligt vi har bf den 5 April och väntar en tjej enligt ultraljudet. 

nej vet hur det känns, har du mycket sammandragningar ?? 
    Vad bra att det är fint fint annars. :)
    Samma här, en liten tjej, verkar det som. BF 4:e april. :)

Njae, jag har haft det några få gånger. Annars känner jag mest av bebisen när jag ska sova. 
  • elyse
    cjohannas skrev 2013-12-29 18:40:56 följande:
    Okej vad roligt, nära varandras BF. 

Okej vad skönt för dig att slippa. Jo tack min gillar också att livas på natten. 
    Får jag fråga var ni bor? ;) Vi bor i Luthagen, men går på Flogsta mödravårdcentral. Får se om jag kommer att hänga mer på Svartbäckens öppna förskola sedan... 
  • elyse

Imorgon ska vi köpa bebissäng (på IKEA - och spraymåla den silver!) och beställa vagn (en Brio Happy i lila). :D

• elyse
    cjohannas skrev 2014-01-20 10:08:47 följande:
    Elyse- Okej härligt!, har ni mycket kvar att inhandla ? 

Näe, bara babyskydd när det gäller det mest basala och det ska vi få av mina svärföräldrar. (Tanken är att det ska kunna ärvas inom familjen). 
  • elyse

Var ska ni gå på BVC? Jag har gått på MVC i Flogsta helt enkelt för att det var där jag fick plats och fågelvägen är det ganska nära där jag bor, men eftersom vi inte tillhör Öppna Förskolan i Ekeby (som Flogsta tillhör) funderar jag på att gå på BVC i Svartbäcken istället (10-15 minuters promenad). 

• elyse

Hej på er!

Idag blev jag sjukskriven på 50% p.g.a. sammandragningar som bara verkar bli fler och uppstår både under vila och fysisk aktivitet. Hm. 

• elyse

Hur mår ni? Idag gick jag in i v 35. Jag tycker att jag, generellt sett, mår bra. Dock behöver inte Lilla vara kvar sådär jättelänge till... Allt finns hemma så det är bara för henne att komma ut! :D 

• elyse
    Mandas mamma skrev 2014-02-24 14:20:56 följande:
    Hej på er alla! Hittade den här tråden och blev lite glad. Har Bf 17 april med mitt andra barn. Har en dotter på snart tre. Vi bor i Knivsta, mellan Uppsala och Stockholm.
    Är just nu hemmavarandrande pga svår foglossning och starka sammandragningar. Är i vecka 33
    Hej! :)
Svar på tråden BF April 2014 Uppsala