Hjälp! Ser inget slut pà amningen...
Min son börjar närma sig àret, och ammas fortfarande dag som natt. Jag skulle vilja börja trappa ner, men han älskar fortfarande att ammas, vägrar flaska och pipmugg och tar inte napp. Sedan födseln har han ätit ofta, nu gàr det ca 2-3 timmar mellan amningen, även pà natten. I dagsläget har han precis varit sjuk och matvägrat i nästan en mànad. Jag bôrjar känna mig rätt slut efter ett àr utan en enda hel natts sömn, och bara amning den senaste tiden. Sömnen är andra sidan av myntet, han vaknar ofta pà natten och det gàr inte med nàgot annat än amning eller skrika hysterisk i famnen tills han blir utmattad, vilket absolut inte känns roligt. Nu när han varit sjuk, har han legat flera timmar vid bröstet pà natten, och till min förtvivlan fortsätter han med det även om han nu är frisk. JAg fattar att allt hänger ihop, han äter fôr mycket pà natten, matvägrar pà dagen, sover ibland fòr mycket pà dagen fôr att han är trött efter att ha snurrat runt halva natten i sängen. Hur kan jag vända detta? Hur kan jag börja trappa ner pà amningen när han absolut inte dricker fràn flaska? (varken vatten, juice välling eller ersättning). Tacksam fôr tips och ràd!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-06 04:45
Nu är sjukperioden över, och äntligen har han börjat äta igen (fortfarande ingen vätska dock)! Amningen och sömnen däremot, ser likadan ut. Var hos barnläkaren idag som sa att jag borde amma endast tvá ggr/dag och att jag borde lära honom att sova i egen säng, för dá kommer han inte vakna pá natten.I princip sa hon även att jag láter honom styra mig som han vill, och att jag máste sätta gränser och inte láta honom amma. Snacka om att känna sig misslyckad som mamma =(