Beslut om SGI
Hej!
Jag har jobbat som vikarie sedan December 2012 - Maj 2013 och har då ibland jobbat 10 dagar under en månad och ibland så lite som 7 dagar. I juni fick jag ett sommarjobb på ett boende men blev sjukskriven efter bara några dagar av jobb pga min graviditet men tog dock aldrig ut ersättning från försäkringskassan. Var sjukskriven från 27 Juni - 8 Augusti och började jobba på restaurang den 9e Augusti och fick heltid fram till sista December. Jag själv har räknat ut att jag bara jobbat 200 dagar fram till December (när det finns ett krav på att ha jobbat 240 dagar) men fick beslut att jag ska få 80 % av min senaste heltidslön vilket inte riktigt går ihop för mig. Kan det vara så att FK har räknat in mina dagar då jag var sjukskriven fastän jag inte tog ut ersättning? Hur räknar man dom dagar jag varit sjukskriven? Gör FK undantag när det gäller att ha jobbat 240 dagar? Är det enbart dom dagar jag skulle ha jobbat eller räknar man från 27 Juni - 8 Augusti alla dagar? Jag är väldigt orolig att FK ska dra in beslutet och behöver bli försäkrad om att jag räknat fel. Väldigt tacksam för svar.