• Mamma Bondesson

Kappahls färgglada overall som de sålde förra året

Ni som hade den fina färgglada overallen från Kaxs proxtech förra året, hur upplevde ni kvalitén?

Jag har en kompis som hade den förra året och den var tydligen genomusel. Deras overaller brukar ju vara jättebra men det ska visst ha varit något med materialet på just denna färgglada tyg som knappt tålde någon slitage.

Någon som hade den och har något gott att säga om den? Jag funderar nämligen på att köpa en begagnad i den färggranna varianten men nu vet jag inte om jag vågar.

OBS! Nu gäller detta bara denna mångfärgade overallen och inte de andra.

Ris eller ros?

Älska mångfald, respektera individualitet! mammabondesson.wordpress.com
  • Svar på tråden Kappahls färgglada overall som de sålde förra året
  • Sippan 81

Värdelös!! Alla helsvarta hon haft genom åren har sålts vidare i mkt gott skick, den färgglada är blekt och full med hål.... Skittråkigt och irriterande

• elinvd

Jag tyckte att den va jättebra. Föra vintern så gick inte dottern än, men trots att hon bara kröp så är den inte speciellt sliten. Hon kan till och med ha den denna vintern också då den var lite för stor förra året.

• Mamma Bondesson

Tack till er båda för svar! Jag har en gång innan haft en lila till sonen som då var 1,5 år. Den köpte jag begagnad och den var så bra!!! Den höll hela vintern och nu kommer lillasyster antagligen kunna ha den till nästa vinter så jag blev superglad när jag hittade en sån färgglad för 150kr i hennes storlek. Den är i nyskick fortfarande så nu grämar jag mig över om jag ska våga köpa den eller ej....

• cloudberry79

Babyoverallen var lika bra som deras vanliga, det var barnoverallen som hade fel på svetsningen av sömmarna, tydligen tålde inte tyget den behandlingen. Babyoverallen har inte samma typ av behandling. Jag köpte nämligen två förra året, en till lillasyster i storlek 80 (babyoverall) och en till storebror i barnmodell. Storebrors overall är full av små mikroskopiska hål hela vägen längs sömmarna på benen.

(M)amma till V -07 och E -12
  • ima79

Vi hade den till vår pojke som då var 3,5 år och den har gått hål på redan efter en säsong, han brukar inte leka särskilt våldsamt heller så i år blir det inte Kappahl.

• cloudberry79

Och vi har alltså haft Kaxs tidigare och sålt dem vidare i nyskick efter sex månaders vinterlek, det är bara den multifärgade som inte har varit bra och hållbar!

(M)amma till V -07 och E -12
  • Quiet thoughts

Vi fick reklamera denna förra året och då hade den varit i bruk 2 månader kanske. Hål i sömmar och färgen rann och trasiga fothällor Rynkar på näsan

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • ELLEoClara

Det var fel på just den modellen och färgen förra året.

Jag lämna tillbaka min utan problem, kappahl visste om problemet.

Det gällde BARA den.

Svar på tråden Kappahls färgglada overall som de sålde förra året