• Banana82

helvita sängkläder, finns det???

jag har letat som en galning och inte hittat det, vanliga helvita släta bomulls-sängkläder, helt utan krusiduller...de jag hittat har antingen varit i satin, crepade eller kostat flera hundra... vart hittar man till ett vettigt pris?

• Svar på tråden helvita sängkläder, finns det???
  • Nallemajatjejen

halens hade också men det var också bäckebölja...

• Lilith74

Är det inga krusiduller alls på Ikeas? Jag vill också ha helvita och är trött på att försöka stjäla från hotell

• Nallemajatjejen

På tal om hotell har du testat att fråga om du kan få köpa av ett hotell?

• Banana82

nä, det har jag ju inte, varför har jag inte tänkt på det... det gäller bara att våga ringa, de kommer väl tro man är komplett galen

• Nallemajatjejen

Kan tänka mig att de är ganska dyra på hotellen men det kostar ju ingenting att fråga

• Nallemajatjejen

På tal om material. Var inte rädd för satin. Det finns bomullssatin som ser ut som precis som vanlig bomull men är mycket mycket mjukare Superskönt.

• Banana82

jag har satin hemma på andra sänkläder men det är den där blanka varianten, och de blir så slibbiga tycker jag... men ska kolla runt lite till...

• AnnaGBG

Jag har en hel drös vita hotellakan! De är helt underbara!

Men ofta har väl hotellen någon typ av leasingavtal med lakan, de äger dem inte...? ( Så jag tänker inte ens säga var jag fått mina ifrån )

• Banana82

annaGBG: får väl ta och bo på hotell och råk "Låna" lakan då... nä, nu ska jag inte vara sån

• AnnaGBG

Hihi, ja, fast så har faktiskt inte jag gjort. Jag har fått dem.

• Lilith74

Man kanske kan fråga ett hotell var de får sina lakan ifrån och sedan kan man försöka köpa från deras levarantör?

• Banana82

annaGBG: nu blir jag ju ännu mer avundsjuk... snart lägger jag mig med datorn i sängen (i mina fula blå sängkläder) och kollar vänner och är grööön av avundsjuka *s*

• AnnaGBG

Ja, du kan ju fråga..men jag har för mig att de hyr/leasar av tvätterier...Typ. Ja, det är nog bäst att du frågar dem

• Nallemajatjejen

Hör på ett tvätteri

• Nallemajatjejen

Ett tips till.
    Ring Gekås i ullared och fråga om de har helt vita påslakan i vanlig slät bomull.
    Be dem i så fall skicka det antal du vill ha. Burkar kosta typ 65 kr i porto men det kan det väl vara värt om de har. De brukar dessutom ha ganska hyffsad kvalité på påslakan.

• Nallemajatjejen

Här sitter jag och pratar om alla möjliga påslakan. När jag själv vägrar sova i något annat än borås cotton

• Kenzie

Vi har helvita lakan från Ikea. De var visserligen ganska dyra men det är dom värda

Svar på tråden helvita sängkläder, finns det???