Vi har haft Ica Maxis overall när sonen bara var runt ett, den fungerade jättebra, mjuk och varm.
Sedan året efter testade vi återigen en billigare, från hm. Den sprack i sömmarna, höll inte måttet.
Samtidigt hade vi ett tvådelat set fråm Polarn och Pyret och det var kvalitet, byxorna kunde användas i nästan 3 hela vintrar då de det gick att justera och öka längden på hängslen osv. Lera gick bara att skaka och borsta bort utan att det blev några fläckar kvar.
Året efter köpte vi vår andra overall från Ica Maxi att ha som back-up, den fungerade också förvånansvärt bra. Varmt och torrt barn men den var inte så jättesmidig, mjuk men tjock.
I år har vi köpt en Lassie (ägs av Reima), har hört mycket bra om dem, ska vara ett väldigt vanligt märke i Finland. Föll för att den var så mjuk och tunn och smidig men ska ändå hålla värmen och stå emot väta, pluss att jag hittade den på rea.
Jag har också köpt ett tvådelat set från hm att ha som back-up, verkar vara bra kvalitet men har självklart inte alla funktioner som Pop har.
Summasumarum: Jag tror att det finns billigare overaller (jättebilliga alltså, till exempel 249:- från Maxi) kan hålla måttet men det beror på hur pass gammalt barnet är och hur pass livligt det är, och de brukar i allmänhet vara lite styvare/tjockare. Sen finns ju inte alla funktioner på en billigare overall. Dessutom så får man tänka på huruvida syskon ska ärva.