• Hoppas03

Har precis börjat på Itrim. Någon som vill hänga på så att vi kan stötta varandra?

Hej!

Jag har precis börjat på Itrim. Jag ska gå ner 9 kilo och har börjat med Rivstarten efter det bir det varierat. I dag är jag inne på min andra dag med pulver. Håller på och smakar mig igenom prova på påsen som jag köpt. Det vore jättekul om det finns några fler som går på Itrim så att vi kan peppa och stötta varandra. 

• Svar på tråden Har precis börjat på Itrim. Någon som vill hänga på så att vi kan stötta varandra?
  • Sixpounder

Hej!

Jag kör inte itrim, men jag går på pulverdiet och tränar. Är inne på dag 4 nu!

Jag följer gärna din viktresa i den här tråden!  Glad

• Hoppas03

Kul att du vill haka på. Vilket pulver äter du? Hur många kilo ska du gå ner?

• Sixpounder

Naturdiet. Kombinerar med proteinpulver också, då jag styrketränar mycket och inte vill förlora för mycket myskler. - 11 kg totalt vill jag gå ner Glad siktar in mig på att gå ner 8 till julafton. 

Hur lång tid tänker du dig att du ska gå ner dina 9 kg på? 

• Hoppas03

Dem säger på Itrim att generellt tar det 6 veckor att gå ner 9 kilo med deras metod. Men jag tvivlar på att det kommer att gå så fort för min del då jag har hypotyreos.. Jag ska i alla fall göra mitt bästa och följa deras rekommendationer till punkt och pricka. Nu är jag inne på 3.de dagen med pulver och känner mig helt ok, inga biverkningar än så länge. Hur mår du? Låter bra att komplettera med proteinpulver om du styrketränar. Itrims cirkelträning är enligt mig inte lika tuff som vanlig styrketräning. Hur många veckor har du planerat att äta pulver?

• Sixpounder
    Hoppas03 skrev 2013-10-25 14:48:27 följande:
    Dem säger på Itrim att generellt tar det 6 veckor att gå ner 9 kilo med deras metod. Men jag tvivlar på att det kommer att gå så fort för min del då jag har hypotyreos.. Jag ska i alla fall göra mitt bästa och följa deras rekommendationer till punkt och pricka. Nu är jag inne på 3.de dagen med pulver och känner mig helt ok, inga biverkningar än så länge. Hur mår du? Låter bra att komplettera med proteinpulver om du styrketränar. Itrims cirkelträning är enligt mig inte lika tuff som vanlig styrketräning. Hur många veckor har du planerat att äta pulver?
    Okej! Men det är jättebra av dig att kämpa på! :) Huvudsaken är ju att du går ner, inte hur snabbt egentligen. Glad
    Skönt att du känner dig okej, annars blir det jobbigt! Själv har jag känt mig väldigt seg och trött på kvällarna, lite zombie, lite huvudvärk också. Eftersom att det bara har kommit typ sista timmen när jag är vaken tycker jag inte att det är så farligt, då sitter jag ändå oftast i soffan och tittar på tv/surfar på internet, så det är inget som har stört mina dagliga aktiviteter. Glad

Styrketräningen har gått överraskande bra, även om uthålligheten har varit sämre. Proteinpulvret har nog gjort sitt jobb! Skrattande Har tänkt äta som jag äter nu i 3 - 4 veckor. Ligger på runt 800 kcal/dag, så det skulle nog funka att köra en vecka extra, frågan är om psyket klarar det. Får se när jag kommer dit Glad beror nog på lite hur mycket jag går ner också. Efter dessa 3/4 veckor ska jag äta en proteinrik frukost (ägg, keso, kvarg eller liknande) och en vanlig, nyttig middag, resten av dagens måltider ska bestå utav naturdiet. Glad

Hur funkar itrim efter kickstarten?
  • Hoppas03

Rivstarten fungerar så att man enbart äter deras måltidsersättningar 4 ggr per dag: Totalt 600 kcal per dag. Dricker 2 L vatten per dag samt genomför deras cirkelträning 2-3 ggr per vecka samt använder stegräknare. Dag 4 nu och det känns fortfarande ok. Jag kan också känna mig extra dåsig på kvällarna samt att uthålligheten påverkas under träning. Men det är ju inte konstigt nu när glykogendepåerna är tömda. Känner du av hungern? Jag gjorde en nutrilettkur tidigare och var då väldigt hungrig fast att jag håll mig som jag skulle. Denna gång har jag inte känt av hungern ån. Kanske beror det på att måltidsersättningarna från Itrim har en annan sammansättning. Hur som helst är det väldigt skönt att slippa hungern.. Hur ofta väger du dig? Jag kan inte hålla mig utan väger mig varje dag. På itrim väger man sig och mäter fettprocenten varannan vecka. Hur ofta tränar du? Jag har varit väldigt sugen på att träna så nu har jag varit varje dag sedan i onsdags. Lika bra att köra på när motivationen är på topp. Känner också att jag vill utnyttja kickstarten för jag vet av erfarenhet att viktminskningen går långsammare då man introducerar  mat.

• Hoppas03

Efter rivstarten finns det lite olika menyer att välja bland beroende på vad man har for behov, För min del blir det en kombination av måltidsersättningar och måltider som huvsakligen består av protein och långsamma kolhydrater om jag förstått det hela rätt,

• Sixpounder
    Hoppas03 skrev 2013-10-26 16:48:16 följande:
    Rivstarten fungerar så att man enbart äter deras måltidsersättningar 4 ggr per dag: Totalt 600 kcal per dag. Dricker 2 L vatten per dag samt genomför deras cirkelträning 2-3 ggr per vecka samt använder stegräknare. Dag 4 nu och det känns fortfarande ok. Jag kan också känna mig extra dåsig på kvällarna samt att uthålligheten påverkas under träning. Men det är ju inte konstigt nu när glykogendepåerna är tömda. Känner du av hungern? Jag gjorde en nutrilettkur tidigare och var då väldigt hungrig fast att jag håll mig som jag skulle. Denna gång har jag inte känt av hungern ån. Kanske beror det på att måltidsersättningarna från Itrim har en annan sammansättning. Hur som helst är det väldigt skönt att slippa hungern.. Hur ofta väger du dig? Jag kan inte hålla mig utan väger mig varje dag. På itrim väger man sig och mäter fettprocenten varannan vecka. Hur ofta tränar du? Jag har varit väldigt sugen på att träna så nu har jag varit varje dag sedan i onsdags. Lika bra att köra på när motivationen är på topp. Känner också att jag vill utnyttja kickstarten för jag vet av erfarenhet att viktminskningen går långsammare då man introducerar  mat.
    Okej! Vad är skillnaden på sammansättningen? Hur många gram protein, kolhydrater och fett får du i dig per dag?

Jag har inte känt mig så hungrig, vissa stunder bara. Men jag har ju som sagt inte kört ren kur, utan tillsatt extra protein.

Jag har en våg hemma, men har inte vägt mig sedan start. Första invägningen ska jag ha imorgon, och sedan kommer jag att väga och mäta mig varje söndag. Glad Vad bra att ni får mäta fettprocent, det är ju en stor fördel att veta!

Jag styrketränar 5 ggr/vecka, sedan kompletterar jag den med ca 4 promenader på ca 6 km och försöker köra lite kondition ibland också. Så jag tränar väldigt mycket och har gjort det hela året, känner att det är dags att ta tag i matvanorna nu! Flört 

Grymt av dig att ha tränat varje dag!! Hoppas att din motivation håller kvar!! Har du gått ner nåt än? Glad
  • Hoppas03

Härligt! Jag är inte långt efter, dag 5 och -1.7 kg. Jag är jätte nöjd! För dig som tränat så mycket är 2 kg mycket.Mitt mål med träningen är just nu att tappa så lite muskler som möjligt. Ja det här med fett procent är intressant. Har du möjlighet att kolla det någonstans? Jag vet tyvärr inte hur sammansättningen ser ut i itrims måltidsersättningar.

Svar på tråden Har precis börjat på Itrim. Någon som vill hänga på så att vi kan stötta varandra?