• Anonym (urk..)

Väninna som gör abort på löpande band..

Har en "vän" som blivit gravid fyra ggr(vad jag vet) senaste tre åren men bara behållt ett av dessa. Sista ggn hon berättade att hon var gravid igen sa jag rakt ut att det är ju inte så snyggt gjort. Hon svarade till min stora förvåning att hon visste det men att -eftersom jag aldrig blir gravid så trodde man att det var lungt att köra oskyddat! Öh..? 

Fyra aborter på tre år kallar inte jag för att aldrig bli gravid.. Nu sista ggn hade dessutom varit tvillingar. Hon hade tydligen ångrat sig direkt efter hon tagit första tabletten(bra genomtänkt..) men när hon ringde barnmorskan sa de att nu var det ju försent. Sen när jag frågade om vad hon hade för skydd nu då säger människan att hon inte har ngt.. Vad gör man?

• Svar på tråden Väninna som gör abort på löpande band..
  • U never saw me

Varför är det en big deal? Antingen är man för abort, och då borde det inte spela någon roll om det är en eller tio aborter som kvinnan gör, eller så är man emot abort helt. Jag förstår inte varför det blir värre att hon gjort fyra än att hon gjort en?

• Anonym (urk..)
    U never saw me skrev 2013-10-24 14:48:02 följande:
    Varför är det en big deal? Antingen är man för abort, och då borde det inte spela någon roll om det är en eller tio aborter som kvinnan gör, eller så är man emot abort helt. Jag förstår inte varför det blir värre att hon gjort fyra än att hon gjort en?
    Jag är för abort, har tom gjort en själv i yngre dagar men det är väl för fan inget preventivmedel!
  • U never saw me
    Anonym (urk..) skrev 2013-10-24 14:52:05 följande:
    Jag är för abort, har tom gjort en själv i yngre dagar men det är väl för fan inget preventivmedel!
    Nej det är kanske inte så smidigt att använda det som preventivmedel, men det är ju hennes problem. Jag förstår inte varför det stör dig så mycket.
  • Anonym (urk..)
    U never saw me skrev 2013-10-24 14:54:46 följande:
    Nej det är kanske inte så smidigt att använda det som preventivmedel, men det är ju hennes problem. Jag förstår inte varför det stör dig så mycket.
    För att jag trodde mina vänner var smartare än så..
  • Anonym (***)

Du behöver inte göra något. Om sjukvården anser att hon kommer för ofta, så säger de väl till henne, och tipsar om bra preventivmedel.

• Cilla93
    U never saw me skrev 2013-10-24 14:48:02 följande:
    Precis så tänker jag också. Men jag håller med om att det inte är så smart av henne att tro att hon inte behöver preventivmedel. 
  • Topcom

Klart att det inte är helt ok att bli gravid hela tiden pga oförsiktighet när hon vet vad som kan hända, men du får tänka som så att "barnen" (som är cellklumpar utan känslor) ändå inte känner något under aborten, de får ju inte ont eller liknande. Så egentligen är det ju mest henne och hennes kropp det sliter på. Och vi skattebetalare som får betala hennes jäkla sjukhuskostnader.

• U never saw me
    Cilla93 skrev 2013-10-24 14:59:29 följande:
    Precis så tänker jag också. Men jag håller med om att det inte är så smart av henne att tro att hon inte behöver preventivmedel. 
    Förhoppningsvis lär hon sig av sina misstag för det är ju ändå lite omständligt att behöva göra abort gång på gång. Men hon har kanske svårt att hitta ett p-medel som fungerar för just henne.
  • Cilla93
    U never saw me skrev 2013-10-24 15:01:38 följande:
    Förhoppningsvis lär hon sig av sina misstag för det är ju ändå lite omständligt att behöva göra abort gång på gång. Men hon har kanske svårt att hitta ett p-medel som fungerar för just henne.
    Ja så kan det vara och det är ju hennes "problem". Det är ju inte heller så himla kul att pressa i sig en massa hormoner hela tiden, men det klart det blir omständligt med abort också. Tur det finns kondom då. 
  • Anonym (äcklad)

vad har hon själv sagt om att göra abort? tycker hon inte alls att det är jobbigt? jag förstår din upprördhet, har själv vänner som tar lätt på abort.

Svar på tråden Väninna som gör abort på löpande band..