Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Väninna som gör abort på löpande band..

leaf88 skrev 2013-10-24 19:19:42 följande:
    Det finns (fanns?) förslag på att kvinnor efter tredje aborten eller nåt sånt, ska erbjudas stödsamtal. Abort är en lagstadgad rättighet i Sverige, men var ju inte tänkt att användas som preventivmedel. Precis som man inte kan få p-piller utskrivna hur som helst eller i hur stora doser som helst (om man har vissa sjukdomar i släkten t ex), ska man inte kunna göra abort på abort utan att någon reagerar. Att göra många aborter är heller inte bra för kroppen, det säger sig självt.

TS, jag tror att din kompis kanske lever i en slags förnekelse. Tål hon inte p-medel? Varför använder de inte kondom? Eller (om inget annat funkar) har sex på andra sätt än vaginalt samlag? Även om man är superfertil, FINNS det ju sätt att skydda sig utan att man behöver leva i total avhållsamhet eller celibat. Din kompis verkar dock ha skygglapparna på, men bara sjukvården kan göra något åt det.

Fråga hur hon mår, om hon behöver prata om något etc. 
    Är flera aborter värre för kroppen generellt än långvarigt bruk av hormonpreparat?
  • Anonym (X)
    Anonym (1) skrev 2013-10-24 22:17:28 följande:
    Intressant fråga. borde det inte bero på hur långt gången man är och på vilket sätt aborten sker?
    Jag tror det också.

Jag tror att P-piller generellt är värre än 3 tidiga aborter för kroppen men jag har aldrig läst något vetenskapligt stöd för eller emot.

Sedan tror jag att 3 aborter ger högre risk för permanent sterilitet än p-piller, men det är inget som oroar mig för jag vill inte ha barn.

Jag tror inte mina tre graviditeter har givit några långvariga eller permanenta men. Däremot av hormonpreparat fick jag depression, finnar, torra slemhinnor, ingen sexlust, gick upp i vikt, fick lite högre blodtryck... Hade jag fortsatt med hormonpreparat hade jag väl haft det sådär än.
  • Anonym (X)
    Anonym (urk..) skrev 2013-10-25 20:58:33 följande:
    Låter som du oxå använder abort som p-medel..
    Nej, för det är som någon annan skrivit omöjligt.

Jag blev gravid med p-piller och andra preventivmedel.
Svar på tråden Väninna som gör abort på löpande band..