• roffe

Matproblem fjortiskille

Jag tror inte att det är rätt väg att förbjuda grabben att äta. Vilken vuxen går med på att äta sådant man inte gillar? Ska man vara äcklad av maten, tugga sånt man får kväljningar av? Nä fyfan. Jag hade inte tolererat att någon betedde sig så mot mig. Svälta mig tills jag äter sånt jag inte tycker om? Hah. Jojo.

Låter som en helt normal 14-åring. Sen får han väl lära sig städa mer, han ska ju klara att städa en hel lägenhet när han flyttar hemifrån så nog kan han typ dammsuga och diska lite ibland.  =)

• roffe
    Fru envis skrev 2013-10-24 18:03:37 följande:
    alltid finns det väl något på bordet som man kan äta?
    annars kan väl barnet laga egen mat om den som lagas inte passar. 
    Ja han äter ju både pasta, potatis och kött. Det är ju inte ovanligt att små barn köttvägrar eller pastavägrar i olika perioder, ändå växer dom och blir friska barn. Så det är ju inte hela världen om han t ex ratar fisk. 
    Undrar vad han äter i skolan dock :/

Men sätta lås på kylen tycker jag verkar helt sjukt. Man kan ju prata hela familjen. Lär honom steka kött och koka potatis så kan han göra maten ibland, det kanske är mer konstruktivt om han kan laga det han gillar ibland.

Sen kanske han borde börja testa att smaka på nya rätter oxå, men  att plötsligt stänga av matflödet för han inte äter ris och grönsaker låter lite stört :P
Svar på tråden Matproblem fjortiskille