Primolut
Primolut-Nor framkallar bara blödning och inte ägglossning.
Fast det låter ju underligt att äta Primolut-Nor i 3mån och försöka bli gravid, har du ägglossning skjutsar ju kroppen igång progesteron efter det som ska kunna ta emot en graviditet och det håller bara i sig i ca 14 dagar och sen får du ju en blödning efter det eller + på ett graviditetstest.
Men att äta Primolut i 3mån och försöka bli gravid låter inte rimligt i mina öron.
Men att äta det i syfte att få mens nu ja det är rätt eftersom att din kropp verkar ha "låst sig" och det är inte bra att gå allt för länge innan man får mens.
Hade jag varit du hade jag ringt och bett att få prata med läkaren igen (och frågat hur han/hon hade tänkt sen).
Har du väldigt oregelbunden och utebliven mens har du PCOS och inte PCO, antagligen få eller inga egna ägglossningar i dagsläget.
Och har man fått diagnos PCOS behöver man inte vänta i 1år innan man får hjälp, för det är ingen ide om du inte får ägglossningar som du ska eller få så har du ju inga eller få chanser att lyckas bli gravid spontant.
Om du inte missuppfattat läkaren du har varit till, låter väldigt konstigt i mina öron iaf.