Dåvarande flickvän sexuellt utnyttjad.
Hej FL, vet inte om jag lagt tråden rätt. Men jag är för ångestladdad för att orka bry mig.
För två kvällar sedan fick jag veta något som fick hela mig att frysa till is. Mitt ex blev sexuellt utnyttjad utav vår bästa vän medan jag satt på RPK Säter.
Mannen i fråga är en 34-årig amfetamin missbrukare som är väldigt manipulativ och inte riktigt kan acceptera att mitt ex. valt ett liv utan narkotika. (De missbrukade ihop för några år sedan.) Jag är 19 och mitt ex 21.
Sedan dess har han vid flera tillfällen försökte få henne, mig och min nuvarande flickvän att falla tillbaka i missbruk utav olika substanser, för han är helt ensam.
Anyway, jag satt hursomhelst på RPK Säter efter en kraftig psykos och hade ingen kontakt med omvärlden, jag fick ett brev av mitt ex. att hon försökt avsluta sitt liv. Hon mådde som sagt inte bra alls under den här tidsperioden.
Någon gång under februari 2013 när jag fortfarande var inlagd så lyckades han övertala mitt ex. att åka till honom för att hälsa på, vi var ju trots allt vänner allihopa. När hon väl kommit dit så sitter han och manipulerar henne tills hon går med på att köpa amfetamin.
Så fort hon tagit dosen ångrar hon sig brutalt och får ännu mer ångest än vad hon tidigare hade, hon har ett självskadebeteende och sade till vår vän att hon ville skära upp sig och att hon inte orkade leva.
Han verkade inte ens bry sig helt plötsligt.
Efter ett tag så säger han att han är kåt, mitt ex. vågar aldrig säga nej till honom då hon sett hur han behandlat andra kvinnor och det hela slutar med att han får sin vilja igenom och nästintill tvingar henne att ge honom oralsex.
Hon mår så klart skit men vågar inte åka hem för ens nästa dag.
Tiden går och den 28de mars blir jag fri och kommer hem igen, känslorna mellan mig och mitt ex svalnar och jag lämnar henne. Men vi förblev närmre än bästa vänner. Vi fortsatte bo ihop och peppade varandra att vara rena och nyktra, jag träffade min nya flickvän och idag bor vi ihop alla tre.
Mitt ex, jag och min nya umgås med mannen som utnyttjade mitt ex, men varken jag eller min nya vet om det.
Tiden går och leder oss fram tills för två dagar sedan. Jag ser på mitt ex att något är fel och frågar vad som hänt.
Då kommer sanningen fram. Att han utnyttjade henne, att han slagit sin förra flickvän samt totalkvaddat hennes lägenhet och därefter mordhotat henne.
Jag hade hört om det med hans ex. men valt att blunda för sanningen av någon sjuk anledning. Han har suttit och gråtit med mig och berättar hur mycket han ångrar sig över det.
Men nu tror jag inte en sekund på hans historier.
Mitt ex. har på grund av dessa omständigheter inte vågat berätta något för någon för ens nu.
Jag tänder till på alla cylindrar och är på väg att åka hem till aset och lära honom en läxa.
Men exet och flickvännen lyckas turligt nog stoppa mig.
Just nu ligger jag här med ångest ifrån helvetet och känner en sådan maktlöshet. Jag var inte hemma och kunde skydda henne ifrån denna sjuka man, jag kan inte hämnas henne och hon vågar inte anmäla honom.
Vi försöker alla finnas här och stötta mitt ex. Hon är en kämpe och jag vet att hon kommer på något sätt ta sig igenom det.
Men vad fan ska vi göra? Hon mår åt helvete och han går fri..