• stickkontakt

Spjälsängen.,.

Min tvååring som sover som en virvelvind lyckades trilla ur sängen trots stödskena. Resultatet blev ett brutet nyckelben. Efter det sågade vi av benen på sängen så det i princip bara är en madrass på golvet, bara lättare att städa runt. Det var en helt vanlig säng från början, ca 40 cm hög så det var ingen ovanligt hög säng. Hon har inte sovit i spjälsäng på långt över ett år så hon har haft god tid på sig att lära sig känna kanten. Tydligen inte helt ovanligt att sådant händer fick vi veta.

• stickkontakt
    LillGris skrev 2013-10-25 12:27:52 följande:

Oh no!! Stackars liten :( jag har sett vissa barnsängar som har höga kanter runtom, alltså inte som spjälsäng men som stödskena fast runt hela. Det kanske är nåt?
    Jag vet faktiskt inte vad som är bäst. Är kanten för hög blir det ju krångligt att ta sig i och ur också, speciellt i yrvaket tillstånd. Med otur kanske det orsakar mer fall än det skulle blivit annars. Vi funderade på att sätta på högre kanter men valde bort det av den anledningen. Vår dotter kommer gärna in till oss nästan varje natt så hon klättrar ofta ur sängen själv i halvvaket tillstånd. Därför valde vi väldigt låg säng istället.
Svar på tråden Spjälsängen.,.