Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-30 15:41:50 följande:
Hallå alla. En uppdatering på hur det gått.
Jag tänkte att det hade lugnat ner sig lite och att han insett att han gjort fel för han bad om ursäkt om sitt beteende (vredesutbrottet, slita av locket osv). Men uppenbarligen är problemet inte löst för det. Han smäller fortfarande hårt med locket varje gång det är nerfällt för att markera att han stör sig på det, ibland går han in på toa efter mig BARA för att lyfta på locket som jag fällt ner och om vi tex borstar tänderna och han inte ens ska använda toaletten så lyfter han upp det.
JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har bett honom lägga av, försökt föra en vettig diskussion, frågat om det verkligen är värt att haka upp sig på en sån här skitsak och förstöra vår fina relation för det. "Kan du inte bara ge dig? Du fäller inte ner det, jag fäller ner det, svårare än så är det inte. Lägg av nu" sa jag senast idag och hans svar var "jag kommer aldrig lägga av förrän du slutar fälla ner locket för att jävlas hela tiden".
Herregud han går mig verkligen på nerverna nu och är SÅ jobbig. Beter sig som en liten barnrumpa. Spelar ingen roll hur mycket jag än förklarar att jag inte fäller ner locket för att jävlas utan att jag har x antal anledningar till varför jag vill ha locket nerfällt. Nej, det är hans ord som ska vara det sista oavsett att hans enda argument är "du gör det för att jävlas".
Hur FAN är det här ett normalt beteende på en vuxen man att haka upp sig på ett jädrans toalock?!?!?!
Normalt skulle jag säga att låta det vara men här känns det som att han av någon anledning har bestämt sig för att du ska ge dig. Kan vara massor av orsaker till det men jag tycker nog att du ska stå på dig. Det är i mina ögon han som djävlas med dig!
Om han inte vill släppa det så låt det eskalera, sluta gör något för honom som han gillat tidigare.
Säg att du är trött på hans barnsliga beteende och att du vill inte vara tillsammans med någon som inte är vuxen. Tycker han likadant om dig så kanske det är läge att se över relationen helt och hållet.