Inlägg från: Anonym (skitsak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skitsak)

Storgrälat pga toalock!!

Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-30 16:29:17 följande:
    Jag tror faktiskt inte han är ute efter att bli av med mig då han nyligen har friat. Nu när jag tänker efter har han alltid varit såhär JOBBIG som person, alltså att han hakar upp sig på småsaker och bråkar om det och släpper det inte förrän han får "rätt". Tex när jag såg supersnygga stövlar som jag gillade men hade ett par ganska nya hemma, han tyckte att jag inte borde köpa ännu ett par, ok jag höll med. Men jag hade visat stövlarna för mina föräldrar som köpte exakt dessa två veckor senare till mig på min födelsedag. Han blev skitförbannad! Sa att det var ett sätt för mig att manipulera honom att köpa det som vi kommit överrens om att inte köpa osv. Gick ju liksom inte att förklara för honom att herregud det här är en present och mina föräldrar har betalat, ge dig nu! Nej, han är liksom så principfast att jag inte skulle ha stövlarna överhuvudtaget oavsett om jag vann dem på lotto. Jag behöll stövlarna vilket gjorde honom extremt förbannad. Först mycket senare insåg han hur barnsligt det var och hur fel av honom det var. Helt sjukt. 

Hjälper inte. Han ville kompromissa: vi fäller ner locket när vi spolar för att bakterier inte ska flyga runt sen fäller vi upp locket igen. Det är enligt mig INGEN kompromiss, det är att han får som han vill: locket ska vara uppe jämt och ständigt. Han fattar inte heller att det är mer ansträngade att stå och fälla ner och fälla upp locket efter varje toabesök än att bara fälla ner det när man är klar och fälla upp det igen när man ska på toa några timmar senare igen. Svårt att få in den rutinen liksom.

Suck jag orkar bara inte. 
    Inte sjutton dör ni av att ha toalocket uppe hela tiden. Här hemma fäller vi bara ner när vi spolar. Ibland, ibland inte. För det mesta är locket uppe. Och ännu lever vi. Inte flyger det omkring bajs bara för att locket är uppe. Tycker ni är lika barnsliga båda två och ingen verkar vilja ge sig. Förstår på din beskrivning att han kan vara envis som en röd gris - men ärligt - är inte du också det?
  • Anonym (skitsak)
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-30 16:43:43 följande:
    Jag har inte påstått det heller. Isåfall hade jag väl tjatat på honom att fälla ner locket. Men nu gör jag inte det. Jag låter honom vara i hans vana och det enda jag önskar är att han ska låta mig och min vana att fälla ner locket vara. Jag fäller ner locket av ren vana ibland och jag vill inte gå runt och behöva tänka på att ändra det bara för att han inte ska få sina små vredesutbrott och smälla i locket hela tiden. Är jag envis för att jag inte vill anpassa mig efter honom och vad han vill utan att han ens har en logisk förklaring till varför han vill det?
    Här var det tvärtom. Min man fällde tidigare alltid ner locket varpå jag eller barnen, som inte märkte det på natten när man trött och nödig skulle uträtta sina behov i mörkret och kisset flödade ner på golvet i stället för i toastolen.

Efter ett antal incidenter med barnen som mannen fick städa upp så slutade han fälla ned locket eftersom det ställde till mer besvär än glädje.

Haka inte upp dig på småsaker. Som du skriver. Visst, din man är barnslig och verkar inte kunna föra ett samtal på ett moget sätt men varför inte bara släppa det. Han kanske kommer till insikt så småningom och ber om ursäkt även för detta. Se det inte som en förlust utan som en vinst - det är du som är "the bigger man", den med vuxet perspektiv.
Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!