• Anonym (Rynkfri tack)

Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.

Har fått upp ögonen (bokstavligt talat) för face yoga, den nya anti-age metoden för ansiktet, som fler och fler världen över upptäcker. Den är effektiv, biverkningsfri - och gratis! Du kan lära dig metoden genom youtube bl a. 

Jennifer Anniston, Gwyneth Paltrow mfl lovprisar metoden, och även många "vanliga" människor som ser märkbara resultat i sina ansikten efter några veckors träning. Träningen är rolig, tar inte lång tid, men bör utövas regelbundet för bästa resultat. 5-10 minuter per dag, några dagar i veckan räcker.

Här kommer jag posta information, bilder, länkar till instruktionsvideos osv. Observera jag säljer inget, är inte utbildad på området. Men har gjort övningarna i några veckor, och har märkt skillnad redan.

Face yoga är effektivt mot:
    Slapp muskulatur (hängande ansiktsutryck pga ålder)
    Kråksparkar
    Skrattrynkor vid kinder
    Hängande ögonlock
    Dubbelhaka

mm. mm. Allmänt välmående med förbättad cirkulation brukar följa med på köpet.

Så häng med på resan! Finns inget att förlora, bortsett från en rynka eller två Flört            

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:34
    Länkar till olika face yoga-övningar!

Skippa botoxen i pannan. Här visar Annelise Hagen hur man får slät panna med face yoga

Annelise visar hur man motarbetar ögonrynkor:

Metod mot skrattrynkor (nasiolabiala rynkan) vid kinderna:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:40
    Precis som övriga kroppen börjar bli slappare och hänger med åren, så gör även ansiktet det. Vi tränar med vikter för att kroppen ska bli fastare - och det funkar! Varför skulle inte samma gälla för ansiktet?

Det finns närmare 50 muskler i ansiktet. Grejen med face yoga är fingermotståndet (motsvarar vikterna för vanlig träning) - du ska göra övningarna så att musklerna får jobba så mjölksyra börjar produceras.

När man "hindrar" en muskel från att jobba genom att sätta fingret på den när den ska jobba, får den jobba hårdare, då är det styrketräning.

All styrketräning stärker muskler, även i ansiktet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 00:18
    Bra, enkel instruktionsvideo:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 18:46
    Här kommer några jättebra face yoga övningar (videos, kanontydliga) av Fumiko Takatsu som ska hjälpa oss att få en fastare hals och käklinje, panna, ögonlock med mera.

Fler gratisövningar hittar du på hennes hemsida:

tipstricksotrivialiteter.wordpress.com/2013/05/01/ansiktsyoga-for-hals-och-kaklinje-vecka-1/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 00:32
    Ännu en inspirerande face yoga video:

• Svar på tråden Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.
  • Anonym (Rynkfri tack)
    Anonym (gratis) skrev 2013-10-26 22:48:59 följande:
    Ok, ser fram emot bilderna! :)

Jag vet att jag inte har något att förlora. Jag tror på detta, jag har bara så svårt att komma igång!  
    Jag vet, man behöver lite pepp :). Du ska få, snart! Hjärta
  • Anonym (Rynkfri tack)
    Anonym (gratis) skrev 2013-10-26 22:07:00 följande:
    Jag hörde talas om ansiktsyoga redan för ett par år sedan, och jag tror absolut på det! Har även kollat en hel del klipp, finns en svensk som bloggar om det också bland annat. Jag har även provat några övningar, men jag har så svårt att få in bra rutiner på det! Att verkligen komma ihåg att göra detta några ggr per dag, är svårt, precis som med knipövningar. :/

Du skrev att du tränar ibland en timme eller två om dagen. Finns det risker med att träna för mycket? Kan man överanstränga / sträcka musklerna på något sätt?  
    Du kan få lite lätt träningsvärk i början, men du ska ju inte ta i så du får hjärnblödning :). Har svårt att se att man kan överanstränga om man tränar som jag, då jag delar upp två timmar på fyra pass, dvs halvtimme per pass.

Jag gör mina övningar i sängen på morgonen (ställer klockan en halvtimme före jobb, och på helgen), och på kvällen när jag kollar på tv eller dator. (I början ska man köra framför en spegel så man är säker på att man gör rätt.) Samt kör lite när jag ska sova, då det ofta tar mig en halvtimme att somna. Rena sömnpillret.

Face yogan gör sitt jobb för att slappna av ansiktet, där dagens stressrynkor har satt sig.. SÅÅÅ avslappnande, rena hälsokuren!

Dessutom har forskning visat att rynkad panna och argrynkan mellan ögonen kan få hjärnan att tro att man mår dåligt!! Så yogan har även rena hälsoeffekter på psyket. Jag märker det med, så det är bara bonus. {#emotions_dlg.flower}   
  • Anonym (Rynkfri tack)
    How Treating Wrinkles May Also Relieve Depression

It’s a popular cosmetic treatment, but early data hints that Botox could have a role in treating not just aging but mental illness as well.

And the connection may be skin deep. Research now suggests that treating frown lines and erasing the outward signs of aging may actually lift spirits among people with depression.

http://healthland.time.com/2012/12/27/how-treating-wrinkles-may-also-relieve-depression/

MITT TILLÄGG: det är inte botoxen i sig själv som förbättrar humöret, det är avslappningen av musklerna, och den kan man åstadkomma med face yoga också.

• Anonym (gratis)
    Anonym (Rynkfri tack) skrev 2013-10-26 23:05:20 följande:
    Dessutom har forskning visat att rynkad panna och argrynkan mellan ögonen kan få hjärnan att tro att man mår dåligt!! Så yogan har även rena hälsoeffekter på psyket. Jag märker det med, så det är bara bonus. {#emotions_dlg.flower}   
    Intressant. Det är ju ännu en bonus! :)
  • Anonym (Rynkfri tack)
    Anonym (gratis) skrev 2013-10-26 23:17:22 följande:
    Intressant. Det är ju ännu en bonus! :)
    Ja, det är bara vinster med denna metod. Finns inget dåligt, inga biverkningar. Detta kommer bli stort på sikt, tror jag. Fler och fler vill bekämpa förtida rynkor utan kirurgi, och är trötta på värdelösa, svindyra krämer med tvivelaktiga kemikalier som parabener mm.

Face yoga har nyss börjat ta fart i USA (som vanligt först med allt) och är på väg till bl a Sverige. Anna Skipper får väl ta vid eller nåt. Flört

Jag hittade en annan länk där folk vittnar om hur mycket hjälp de har fått av face yoga:

">

• Anonym (tjej29)
    Anonym (Rynkfri tack) skrev 2013-10-25 16:07:02 följande:
    Har fått upp ögonen (bokstavligt talat) för face yoga, den nya anti-age metoden för ansiktet, som fler och fler världen över upptäcker. Den är effektiv, biverkningsfri - och gratis! Du kan lära dig metoden genom youtube bl a. 

Jennifer Anniston, Gwyneth Paltrow mfl lovprisar metoden, och även många "vanliga" människor som ser märkbara resultat i sina ansikten efter några veckors träning. Träningen är rolig, tar inte lång tid, men bör utövas regelbundet för bästa resultat. 5-10 minuter per dag, några dagar i veckan räcker.

Här kommer jag posta information, bilder, länkar till instruktionsvideos osv. Observera jag säljer inget, är inte utbildad på området. Men har gjort övningarna i några veckor, och har märkt skillnad redan.

Face yoga är effektivt mot:
    Slapp muskulatur (hängande ansiktsutryck pga ålder)
    Kråksparkar
    Skrattrynkor vid kinder
    Hängande ögonlock
    Dubbelhaka

mm. mm. Allmänt välmående med förbättad cirkulation brukar följa med på köpet.

Så häng med på resan! Finns inget att förlora, bortsett från en rynka eller två Flört            

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:34
    Länkar till olika face yoga-övningar!

Skippa botoxen i pannan. Här visar Annelise Hagen hur man får slät panna med face yoga

" rel="nofollow" target="_blank">

Annelise visar hur man motarbetar ögonrynkor:

Metod mot skrattrynkor (nasiolabiala rynkan) vid kinderna:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:40
    Precis som övriga kroppen börjar bli slappare och hänger med åren, så gör även ansiktet det. Vi tränar med vikter för att kroppen ska bli fastare - och det funkar! Varför skulle inte samma gälla för ansiktet?

Det finns närmare 50 muskler i ansiktet. Grejen med face yoga är fingermotståndet (motsvarar vikterna för vanlig träning) - du ska göra övningarna så att musklerna får jobba så mjölksyra börjar produceras.

När man "hindrar" en muskel från att jobba genom att sätta fingret på den när den ska jobba, får den jobba hårdare, då är det styrketräning.

All styrketräning stärker muskler, även i ansiktet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 00:18
    Bra, enkel instruktionsvideo:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 18:46
    Här kommer några jättebra face yoga övningar (videos, kanontydliga) av Fumiko Takatsu som ska hjälpa oss att få en fastare hals och käklinje, panna, ögonlock med mera.

Fler gratisövningar hittar du på hennes hemsida:

tipstricksotrivialiteter.wordpress.com/2013/0.../

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 00:32
    Ännu en inspirerande face yoga video:

Jag har gjort ansiktsövningar i ett års tid nu och tycker att resultaten är fantastiska. Jag är 29 år gammal och folk frågar ofta om jag är under eller över 25 och blir förvånade när jag avslöjar min verkliga ålder. Ser yngre ut tack vare ansiktsgympan och är väldigt nöjd. Kul att det fanns fler som gillade det :)
  • Anonym (Rynkfri tack)
    Anonym (tjej29) skrev 2013-10-27 01:04:04 följande:
    Jag har gjort ansiktsövningar i ett års tid nu och tycker att resultaten är fantastiska. Jag är 29 år gammal och folk frågar ofta om jag är under eller över 25 och blir förvånade när jag avslöjar min verkliga ålder. Ser yngre ut tack vare ansiktsgympan och är väldigt nöjd. Kul att det fanns fler som gillade det :)
    Vad kul att läsa! Grattis!! Det är du värd efter ett års kämpande. Visst är det underbart? Fortsätter du kommer du att se ut som 25 vid 40. Flört

Vaknade i morse, och blev glad av min spegelbild. Det var jag inte före jag började med face yogan kan jag säga. Ville bara gå till kirurgen. Men nu! Jag ser verkligen att det funkar. Så hoppas vi kan bli ett gäng som peppar varandra. Glad

Detta kommer att bli stort bland de som gillar naturliga metoder, och orkar träna lite. Gratis, inga biverkningar, hälsoeffekter. Det positiva tar liksom aldrig slut. Hjärta 
  • Anonym (sanna)

Vad kul att läsa att det funkar och att fler är intresserade :) Jag har funderat på förut, men inte kommit igång. Ska kolla in länkarna lite senare här. Mitt fulaste problem är att jag börjar få veck mellan ögonbrynen, försöker låta bli att rynka och går jämt med solglasögon när det är för ljust. Känner att jag snart måste göra nåt ingrepp, för det ser så hemskt ut.

• Anonym (Rynkfri tack)
    Anonym (sanna) skrev 2013-10-27 15:27:11 följande:
    Vad kul att läsa att det funkar och att fler är intresserade :) Jag har funderat på förut, men inte kommit igång. Ska kolla in länkarna lite senare här. Mitt fulaste problem är att jag börjar få veck mellan ögonbrynen, försöker låta bli att rynka och går jämt med solglasögon när det är för ljust. Känner att jag snart måste göra nåt ingrepp, för det ser så hemskt ut.
    Oh, veck mellan ögonbrynen är nog de lättaste att träna bort! Särskilt som du inte haft det så länge. Du får det för att du rynkar ögonen utan att slappna av emellan, och tillslut fastnar liksom huden i det uttrycket. Det går att träna bort. Använd gärna en riktigt bra kräm också.

Lycka till!
  • Anonym (sanna)
    Anonym (Rynkfri tack) skrev 2013-10-27 15:51:00 följande:
    Oh, veck mellan ögonbrynen är nog de lättaste att träna bort! Särskilt som du inte haft det så länge. Du får det för att du rynkar ögonen utan att slappna av emellan, och tillslut fastnar liksom huden i det uttrycket. Det går att träna bort. Använd gärna en riktigt bra kräm också.

Lycka till!
    Tror du? Hmm..ja jag får försöka nu då :D 
Svar på tråden Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.