• Anonym (??)

Har en knöl inne i kinden som vuxit en aning. Vad kan det vara?

Har fått en remiss till käk kirurgin då jag har som en liten knöl som en ärta i storlek inne i ena kinden. Jag har känt att den växt en aning och frågade när jag var hos tandläkaren om det kunde vara en spottkörtel. Tre tandläkare kände och var osäkra då den inte sitter precis där den borde sitta. De kom fram till att jag skulle få komma till käk kirurgin. När jag ringde för att säga att jag skulle vara iväg en vecka (så inte jag fick en tid under tiden) så sa hon att det var tur jag ringde för annars hade jag fått redan nästa vecka då jag stod på kö som prio ett. Hm.. låter lite kusligt.

Nån som haft likadant och som kan berätta vad det varit isf? Är inte jätteorolig så men har haft en hel del värk i tand och käk partiet ett par veckor.

• Svar på tråden Har en knöl inne i kinden som vuxit en aning. Vad kan det vara?
  • Anonym (??)
    Sthlmtjej24 skrev 2013-10-25 22:25:17 följande:
    Fettknöl, talgkörtel, fibrom är några teorier...
    Tack för svar:) förlåt ett sent svar. Har varit utomlands en vecka.
    Ah ja får se vad de säger på måndag.
  • Lena Miranda

Vet att det här är en gammal tråd men vad fick du för svar?

Min dotter har fått en liten knöl i kínden som är flyttbar lite större än en ärta längs med nedre käken som ska kollas på fredag

• Påven Johanna
    Lena Miranda skrev 2014-10-14 12:54:04 följande:

Vet att det här är en gammal tråd men vad fick du för svar?

Min dotter har fått en liten knöl i kínden som är flyttbar lite större än en ärta längs med nedre käken som ska kollas på fredag

Det låter ju som en vanlig lymfkörtel, tycker jag. Har hon haft munsår, förkylning, någon tand på väg upp eller ut eller något i den stilen?
  • Lena Miranda

Var till tandläkaren idag och de visste inte va de var :-/

3st kände på den den sitter i kinden ganska långt bak vid tand 7 som de sa
    ca 1x1 cm väldigt rörlig..

Man känner den mer i från utsidan än i från insidan

Hon ska tillbaka på onsdag igen för att se om det är någon förändring annars blir de remiss till käkkirurgen :-/

Kände att jag blev lite oroligare nu :-/
    i onsdags när jag kom hem vid 5 låg hon och sov då hade hon sovit sedan halv 3
    de har aldrig hänt förut.. Men ingen feber..

idag sa hon att hon hade haft ont i halsen under de 2 första lektionerna som poff bara försvann.. men i samband med att de försvann så började de göra ont i "knölen"

• Anonym (Rädd)

Hur gick det för er alla ? Vad var det ? Jag har själv en knöl innanför kinden som man kan flytta på och jag är livrädd.

Svar på tråden Har en knöl inne i kinden som vuxit en aning. Vad kan det vara?