Inlägg från: Enenina |Visa alla inlägg
  • Enenina

Förstföderskor GBG sommaren 2014

Ninnimehr skrev 2013-11-28 21:14:51 följande:
    Va roligt att de har hittat hit några!! :) Jag va i tisdags på inskrivning på barnmorskegruppen och i samband med de gjorde vi ul för att fastställa grav, och vecka. enligt mens va jag i v.9+1 i tisdags. Men på ul fick vi se en 2.1 cm "lång" bebis med ett tydligt hjärtslag!! :) Blev flyttad 2 dagar till 8+6! Så idag är det 9+1 :)  va helt sjukt att verkligen få se att de va något där! den va väldigt liten men man såg var huvud och kropp va och den pulserande pricken där i mitten :)

Hej. Hoppar in här. Hur var det på inskrivningen?jag ska dit på måndag vad fick du göra på inskrivningen?
  • Enenina
    Ninnimehr skrev 2013-12-04 17:14:45 följande:

bokade du ul i samband? Isåfall gör man det först och får ut en bild! ( :D ) sen får man info om kub och om kliniken och lite sånt i grupp, sen träffar man sin barnmorska och går igenom vad som gäller för just dig! Jag fick en tid 2 veckor senare för blodprov och sån hälsokontroll! :) dom va super trevliga!!
    Åh får man verkligen en bild?:) härligt. Ser såå framemot att få göra ul:) Japp jag bokade ul i samband med inskrivningen. Lätt värt dom 200 kronorna hoppas jag. Hoppas man kan se nått iaf
  • Enenina
    Ninnimehr skrev 2013-12-04 21:22:39 följande:

jaa!! :) vilken vecka är du i på mån? Vår bebis va ju 2 cm och man såg ju att de va ett huvud och en kropp och så såg man små streck som var armar och ben, men svårt att urskilja exakt var och vad de va :p men då va ju jag i v.8+6  de hade vart värt ännu mer pengar att få se det lilla hjärtat! det roliga var att några som gjorde ul samtidigt som oss visade sig va gravid med tvillingar! så man får väl va beredd på allt!! :)
    Jag är i vecka 9 på månda eller (8+0) eller hur man nu räknar:P inte fått kläm på det än :P är i vecka 8 nu (7+3)
    hoppas att vi får se nått iaf :) 
  • Enenina
    carlaL skrev 2013-12-05 14:20:54 följande:

Välkommen!

Då är vi på exakt samma dag, jag går också in i v9 på måndag (8+0) :) kul!

Du borde varit 7+2 igår (när du skrev inlägget) och 7+3 idag (om du har veckobyte på måndag).

Så här står det på min sida: 
    Du är i vecka 8.
    Du har gått 7 fulla veckor och fulla dagar (v7+3).

Ja så då stämmer det :) 
    När ska du på inskrivning?
  • Enenina
    carlaL skrev 2013-12-05 16:37:27 följande:
    Vet inte, försökte boka via "mina vårdkontakter" för ett tag sen men de har fortfarande inte svarat. Jag ska ringa till dem på måndag och höra (bara telefontid på måndagar). Du får berätta sen hur det gick på inskrivningen :) Vi har gjort en ivf så först ska vi på ultraljud till ivf-kliniken, det besöket är om ca 2v (då kommer det vara 9+2).

Bestämt var du tänkt ha inskrivningen? Jag har på barnmorskegruppen. Ja jag uppdaterar här nästa vecka
  • Enenina
    Emmmas skrev 2013-12-05 20:31:21 följande:

Jag går också på barnmorskegruppen. Jag fick ett jättebra intryck och en supergo barnmorska. Vad underbart det var på inskrivningsbesöket och man fick se sin lilla på ul. Fick en bild med hem som jag har ramat in. Hur många här inne kommer göra kub test? Ha en fin kväll alla i regnet
    Mysigt det måste varit att se att det verkligen är nån som flyttat in i magen. Hoppas verkligen att det syns för mej också. Och perfekt med bild :) Får man gå på ul i vecka 18-20 ändå?
  • Enenina
    Ninnimehr skrev 2013-12-07 00:31:01 följande:
    Ja! RUL är rutinultraljud där dom kollar massor med saker på bebis! Att den mår bra och organ m.m utvecklas som de ska :)

Blir spännande på måndag på inskrivningen inte ofta man ser framemot måndagar
  • Enenina

Hemma med en huvudvärk from hell.måste nog tyvärr ta en panodil. Läst att man kan ta det men inte under en längre tid

• Enenina
    Ninnimehr skrev 2013-12-07 00:32:56 följande:
    När har alla bf? Mitt flyttades till 1 juli :)
    11 Juli fick jag veta igår. Får se om det visar annat på RUL i februari
Svar på tråden Förstföderskor GBG sommaren 2014