• ganskabra

Julkalender för min man, tips

Hej!
    Jag gillar att hitta på lite "töntiga" saker och vara lite lekfull (barnslig?)
    Jag fick idén om att göra en julkalender till min man i år med presenter varje dag i blandade prisklasser.
    Allt från 10kr upp till 100kr.
    Har ni några tips på små roliga och eller romantiska saker att köpa och slå in? Behöver ju cirka 24 tips ;)
    Gärna om någon kreativ har något förslag hur man skulle förvara dessa presenter också under kalender-tiden så att säga.
    Tack på förhand

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Svar på tråden Julkalender för min man, tips
  • Mamori

Massageolja
    Ölkorv
    Choklad
    Stenhjärta (åhlens har fina)
    Tomteluva

• ganskabra
    LonelyWolf skrev 2013-10-25 19:50:45 följande:
    Du kan väl ha lite sköna sexlekar med honom i vissa av luckorna  Drömmer
    Kul idé :) Den ska jag spåna vidare på :D
    Mamori skrev 2013-10-25 19:52:05 följande:
    Massageolja
    Ölkorv
    Choklad
    Stenhjärta (åhlens har fina)
    Tomteluva
    Haha, älskar blandningen, var ju precis såna här tips jag ville ha men som är svåra att komma på när man försöker tvinga fram det :) tack

fler, fler, fler :)

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Nape

Handvärmare (finns på In och Finn för 10 , perfekt för vintern.
    Reflex (ja, bra även för vuxna).
    Extra gott kaffe.
    Favoritgodiset.
    Strumpor.
    biobiljetter
    Ny deo.

• Eleonor01

Jag köpte en färdig på coolstuff för något år sedan. De grejerna som jag inte ville ha med gav jag bara till någon annan å ersatte :) kolla där om de kanske har något även iår

• Lindsey Egot the only one

Jag ska köpa filt tyg i rött och ha som bas, grönt att göra en julgran och andra färger att göra ljus och julgransdekoration. Sedan ska jag även göra siffror i filt från 1-24 och vid varje siffra ska jag sy fast ett band och i bandet ska det knytas fast en ölflaska. Jag ska åka till systemet och köpa olika sorters öl. Han gillar Visby och tjeckiskt öl men jag hoppas även kunna hitta andraexlusiva ölsorter. Så det blir 24 olika sorters öl varav julafton får bli något speciellt med 6 lika dana kanske.

• ganskabra

Vilka bra förslag ni kommer med, detta kommer ju inte bli några problem alls. Ni är mina små inspirations-musor ;)
    Jag är inte så jätte pysslig så det där med att klippa ut i filt är nog inget som skulle bli så bra. Men kul idé med öl. Får slänga in ett par i kalendern :)

Några andra förslag på presenter eller hur man kan förvara dom?

• LonelyWolf
    ganskabra skrev 2013-10-25 22:16:11 följande:
    ...Några andra förslag på presenter eller hur man kan förvara dom?
    Är det lite mer skrymmande julklappar, så kan du ha en lapp med ledtrådar till vart julklappen finns.
  • Monchichier

Vad kan man ge till någon som inte tycker om presenter och julklappar för sakernas skull?
    Det ska liksom vara personliga och något som betyder något.
    Svårt att hitta 24 st av dem. Eller ska man köra typ 24 olika ställningar/fantasier/leksaker? 

• Mentat

Det här gjorde jag åt min bror för några år sedan och han förklarade senare att det var den bästa julklapp han fått i hela sitt liv!

Det är klart, jag körde inte med choklad, gel och sådant tjafs utan 23 olika sorters starköl och olika ursprung, kvalitet och karaktär. Julaftonspaketet innehöll en halvflaska whisky!

• Studielån

Jag har själv funderat på samma sak till min pojkvän, men eftersom jag egentligen inte har några pengar alls blir det svårt. Jag är absolut FÖR att ge upplevelser i present, men det blir roligare med variation.

En sak som jag åtminstone har tänkt ha med är en ansiktsmask. Vi såg en gång ett program där sådana testades och han funderade på hur det känns att ha en sån som rivs bort. Låter kanske inte så mysigt, men det är väl inte bara kvinnor som mår bra av lite hudvård och ompyssling. Lite ingredienser till en spakväll hemma är alltså mitt förslag!

• ganskabra

För er som också funderade på att göra en kalender. Jag hittade otroligt mycket billigt och kul på sidan: roligaprylar.se
    Jag köpte även jätte fina små påsar på panduro som var numrerade och på en affär som heter TGR hittade jag även små numrerade klädnypor med hjärtan på som jag förseglade påsarna med, blev riktigt gulligt :)

Svar på tråden Julkalender för min man, tips