• H2O3

Juli 2014!

Grattis till alla er som har ert frö i magen, och kram till er det inte gått så bra för. Själv hoppar jag gärna in här då vi den 7 juli beräknas bli en till. En hoppsan den här gången. Lite oro över min ålder (41 vid BF...), men än så länge känns det som sist för ca 7 år sedan, eller första gången för dryga 9 år sedan. Dvs illamående vid hunger (=ofta), illamående när jag ätit (lika ofta) samt vid tandborstning. Urrk. Men inget kräks än iaf. Trött så in i bängen. Ska bli skönt att få outa sig på jobbet så folk fattar varför jag gäspar mig igenom mötena. Men så himla spännande detta är! Fast vi har gjort oss av med alla bebisgrejor, vi var ju klara, haha! Vi får väl låna tillbaka det vi gett bort

• H2O3

Var också på inskrivning igår. Liten milstolpe i denna långa väntan. Blir remiss till MKP i v11, hoppar över KUB då jag är så gammal (40). Går direkt på fakta istället. Står denna gång inte ut med sannolikheter utan vill veta så tidigt som möjligt hur det står till med de vanligaste trisomierna, så vi tidigt kan avgöra hur gå vidare. Hoppas vi kan hinna få svar före jul.

• H2O3

M39- Jo MKP görs ju redan i v11, FVP väntar man med till v15. Respektive provsvar tar ca en vecka. Sedan ska man ta beslut hur man ska göra, och bestämmer man sig för att avsluta gör jag det hellre i v 12-13 än v 16-17 eller vad det kan bli. Dessa prover kändes inte aktuella för oss tidigare heller, men nu är läget annat. Det är tydligen iof lite olika på va man bor. "Ute i landet" som min BM sa, kan det vara svårare att få till MKP, de har helt enkelt inte lika stor vana som FVP. Men i Sthlm gör de de lika ofta som FVP, så där är det mkt vanligare och lättare att få.

• H2O3

Men det var tydligen för tidigt med MKP före jul, de sa istället att man skulle gått in i v 12, så nu blir det dagen före nyårsafton. Så nu hoppas jag på svar innan jag återgår till jobb efter helgerna. Passar på att sjunga en hyllningssång till Postafen. Men än mer trött blir man. Får tänka på när bilkörning ska ske. Mår ändå superilla av cigarettrök. Och komposthinken och jag är inte bästa kompisar just nu...

• H2O3

Uppdaterar läget lite: det planerade MKP i dag blev inte av då det visade sig att vi väntar två (!) bebisar, ena moderkakan låg i vägen för provtagning. Nu är vi i chock. Vi som bara hade en helt oplanerad sladdis på väg, då får vi planera om lite.

• H2O3

Mettelofstrand- japp, första UL var nu. Så ingen tidigare miss. Surprise, liksom! "Det är ju inte tre i alla fall!", sa läkaren :) Det hade säkert gått att se innan, men vi hade ingen anledning att göra UL tidigare.

• H2O3

violas vita- jag trodde jag skulle haft erfarenhet av MKP vid det här laget. Men tji fick jag eftersom det vid det där ULet de gör först avslöjade två småskitar i magen. Surprise, liksom. Den ena moderkakan låg för den andra och vi kunde inte ta provet. Gör FVP om en vecka istället, tydligen skulle det få bättre. Jag som peppat så inför MKP, var (ÄR!) så nervös jag också. Jag tror dock det kommer gå alldeles utmärkt för er i morgon, jag håller ett par tummar för er!

• H2O3

Asch då. Skönt att få se en liten sprattelgubbe/gumma iaf! Lite antiklimax, eller hur. Jag har mitt FVP på torsdag, är i v 16 då, gott om tid för beslut och åtgärd ifall man får "fel" svar. (Not!) Kan ju ta en vecka att få svar också. Vi håller tummar och tår för oss båda

Svar på tråden Juli 2014!