• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • eko my
    Titt ut skrev 2014-02-23 14:49:35 följande:
    Chiqita: ojdå vad härligt att få höra det. Ja du kanske borde testa igen. eko my: Hej! Vilka månader är dina barn födda i? Varför vill du ha barn i december?

Dom är födda i September och November.. Ja egentligen spelar det ingen roll med vilken månad det blir.. Dottern var beräknad i Oktober och jag vill inte ha i November, eftersom det kändes som så grå månad.

Men när hon föddes i allhelgonahelgen blev allt plötsligt mysigt med pumpor och höstfix! :)

December kanske för att jag älskar allt julstök mm. Tror ändå jag har lite tankar om hur jag gillar vissa månader mer än andra, men å andra sidan så är det en bagatell. (December denna gången är väl bara för att det skulle bli december om det tog i nästa äl.. )

• eko my

Här har det börjat lika vid båda förlossningarna. Molande värk som har gradvis ökat och ökat i värkar. Lustgas har varit min stora och enda vän båda gångerna. Älskar lustgas,haha! Lite smått besviken då jag inte hann med så mycket sist på de 28 minuterna vi var inne. När jag rulltade in på förlossningen så var värkarna tätare än 1 minut emellan. Kom in på rummet och då hade dragkedjan på jackan fastnat, samtidigt som jag började krysta. Men vi hann få av jackan innan vattnet gick i alla fall. Sen kändes det som att hon hux flux var ute!

Helt perfekt förlossning, trots att jag knappt hann med själv! Hoppas på en liknande nästa gång.

Jag grämer mig lite när jag ser fam annorlunda att jag inte började med barn tidigare jag. Skulle nog kunna tänkt mig rätt många egentligen. Man får väl hoppas på tvillingar..

• Smulan 89

Hoppas in här =)
    Jag och min man har två pojkar som är födda nov -10 och jun -12.  Nr 2 var beräknad 25:e maj, men vill inte komma förrän i juni. Tänkte sikta på en maj-bebis igen, så vi ska börja i aug, eller ev redan i juli. Får se hur det blir. Min syster och hennes sambo ska också börja försöka på sitt första barn i juli/aug, så det ska bli kul att se om vi kanske blir gravida ungefär samtidigt =)
    Jag har blivit igångsatt md båda barnen oh fött på bf+14 och bf+10, så jag har inga höga tankar om att denna förlossning skulle starta själv, hehe.
    Känns väldigt långt till juli/aug, men jag tyckte att det var jätteskönt att få barn i maj. Man slapp gå höggravid på sommaren och slapp vara höggravid på vintern med alla stora/tjocka jackor och tröjor som ska av och på. Sen var det skön att bebisen var lite större vid vintern när alla vinterkläder ska på. Det var jobbigare att få barn i nov, men vi hade försökt i 10 månader efter mitt missfall, så han fick komma när han ville.
    Eftersom vi har två pojkar, så tänkte vi för skoj skull försöka att "göra" en flicka den här gången. Finns ju lite metoder som sägs öka chansen att få en dotter och det kan ju vara värt ett försök. Med de första två ville jag verkligen ha en dotter, men nu känns det mindre viktigt, men det känns ändå kul att testa.

• uteungar

Första blev jag igångsatt. 10min efter så kom första värk med besked. Lite av fostervatten hade börjat rinna men inga värkar eller annan känning kom så de ville sätta igång mig dagen efter. Andra startade med värkar och de också med besked. Från inget till typ 100 på första värk/känning. Vattnet gick i bilen på väg in och jag fick hålla emot annars hade han kommit i bilen!

• minneli

Jag har ju två tjejer -09 och -13 är de födda. Jag vet att min sambo hoppas på en kille om det blir en tredje. Hur är det för er? För mig spelar det ingen roll. Har tom ett namn om det nu skulle bli en tjej:) Har iof fött en liten tjej -11. Så egentligen har jag fått tre tjejer. (Hon hade inga njurar så vi fick avbryta graviditeten och föda henne)

• Smulan 89
    minneli skrev 2014-02-25 17:44:37 följande:
    Jag har ju två tjejer -09 och -13 är de födda. Jag vet att min sambo hoppas på en kille om det blir en tredje. Hur är det för er? För mig spelar det ingen roll. Har tom ett namn om det nu skulle bli en tjej:) Har iof fött en liten tjej -11. Så egentligen har jag fått tre tjejer. (Hon hade inga njurar så vi fick avbryta graviditeten och föda henne)
    Vi har båda namnen klara, både till tjej och kille. Eftersom jag har önskat en dotter redan ifrån början så har ett flicknamn varit klart sen 2010. Har ganska nyligen kommit på andrenamnen om det skulle bli en dotter. Skulle vara roligt att få en dotter av olika anledningar. Bland annat hade det varit roligt med både flickor och pojkar och sen skulle jag vilja döpa en framtida dotter i andrenamn efter min mamma och min mans mamma (som dog i cancer för 1,5 år sedan). Ena sonen är döpt efter min mans pappa som också har gått bort i cancer för 5 år sedan.
  • Titt ut

Jag gick upp 17 kg med mitt första barn och 20 kg med mitt andra barn. Hur mycket man går upp beror tydligen på hur man vägde innan. Väger man inte så mycket innan graviditeten så brukar man gå upp mer under graviditeten. Men det är säkert olika. Jag gick ner gravkilona efter 6 månder med första barnet och 9 månader med andra barnet.
    Min första förlossning började med vattenavgång och sen värkar, det tog 11 timmar. Med andra barnet började det med värkar, vattnet gick när huvudet var halvt ute, han kom ut efter 18 timmar från första värk. Så mitt andra barn tog längre tid på sig än första.  Använde lustgas när jag var öppen 10 cm. Krystarbetet pågick 1 timme med första barnet och 15 minuter med andra. Hoppas på 15 min om jag blir gravid igen
    Min man och jag har lite smått pratat och haft tankar kring ett tredje barn en längre tid men det var först nu som vi kände att det vore tid att börja planera för ett i så fall. Han behövde däremot lite längre tid på sig att smälta det innan han sa ja. Han tänker en del på att vi just nu inte har plats för ett tredje barn och oroar sig väl mer för det praktiska, större bil ? m.m. Mina tankar har varit där lite grann, men finns det hjärterum finns det stjärterum   Och eftersom vi har en pojke och en flicka så har vi kläder i massor då vi har sparat allt! Så ett tredje barn skulle inte kosta lika mycket rent klädmässigt för oss.

• Carolina01

Jag har 2 väldigt tuffa förlossningar i bagaget så blir det ett tredje barn vill jag föda med kejsarsnitt! Hoppas bara att jag får det beviljat...

Jag skulle gärna vilja ha en 3a i typ mars så det vore bra om det inte tig sig än riktigt.. Mina 2 andra är födda i augusti och september, super varma och fina somrar har det varit (bör väl inte klaga haha) men vore skönt att slippa vara höggravid på sommaren igen!

Om jag nu kan övertala mannen:)

• gladamamsen

Jag har inte heller lätt attgå ner..men jag ska tänkamig förden härgången efterförlossningen extra noga vad jag stoppar i mig ;)Min man haringen skillnad påkön och inte jag heller..vi har juen tjej och kille nu så det får komma vad detvill.OM jag täker efter så har jag ingen skillnad på när bebisen skulle komma heller..har en född juni och en januari och det finns ingenting att klaga påegentligen..på sommarn e det kanske lite mera ståhejj med program och då ska man fast man inte skulle vilja ränna runt nyförlöst  medbröstmjölksspända bröst ;) för att hitta en lite mindre bra sak med sommarbebis.+ e väl att bebisen hinner växa till sig tillvintern och klarar bättre sjukdomarna...Ijanuari kan man ilugn och ro vara inne och njuta och bebben tycker om att sova inbäddad ivagnen :) njäe,för oss spelar det ingen roll när bara en bebis kommer ;)

Nån som skrev här tidigare att de borde ha börjat tidigare med barnafödandet och där håller jag med ;) blir trettio snart så det e väl ingen panik ;) men har väl tänkt vara färdig på den fronten före 33-34..

• eko my

för mig har viktväktarna online varit fantastiskt för att gå ner (även fast jag nu senare har gått upp för mycket, vilket inte är så bra men men..) gick upp 15 och 16 kg med mina.

namn är fantastiskt kul och jag kan frossa i det rejält! Speciellt vad dom betyder, det spelar in om jag gillar dom eller inte. Sen kommer ju ofta mannen och tar ner mig lite på jorden när jag svävar iväg men ja. Det kanske är bra med. Just nu läser jag Sagan om Isfolket för första gången och Sol är ju absolut ett namn som klänger sig fast! ♥ Liv, Trond och Yrja med... Finns många fina namn där! Sen ska det ju passa med syskonens namn och efternamnet med.. krångligt, men kul kul!
    Mina tidigare barn heter Edward och Heli, med risk för att avslöja mig själv. Jag vill inte sprida land och rike runt att vi tänker på en trea..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)