• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Titt ut

Vi ska vänta ända till augusti.....det är långt dit men känns bra ändå då jag inte tillåter mig att känna mig redo än Men i maj då börjar jag preppa mig med vitaminer m.m.

Så kul för dig eko my! Har du ringt mvc och fått tid för inskrivning? Vad är du i för vecka? Skönt att du inte mår jätteilla.

Kul att du la till gravid på listan! Hoppas på fler där snart för er som har börjat

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012kännamig.
  • chiqita

Vi har inget skydd så vi har väl börjat, men varken mens eller plus efter stavuttag så vi får väl se när vi får börja på "riktigt".

• uteungar

Jag ska ringa och boka tid för att ta ut min kopparspiral. Ska ringa till veckan.

• Maajsi

Åh jag har börjat tveka. Funderar på om man kanske ska vänta ett tag till. Vi bor i en trea just nu och ska söka större men vi måste tapetsera om lit, byta golv och så först. Vi bor i en hyreslägenhet och allt betalas via bofonden men har inte tillräckligt för att göra det sista ännu. Sen när allt är fixat så måste man ju söka lgh också. Tror inte det blir problem då sambon har en del köpoäng men vi behöver ju ha en 4a/5a och helst på samma område. Lär bli lite svårare då. Åh jag vet inte.

• eko my

tack för grattis! jag är ju 5+3 idag så än är det  tidigt men det verkar rulla på. Jag tänkte att jag väntar med att boka tid på mvc. blev lite avskräckt av första graviditeten när man var inskriven och så blev det ma och allt, sen tycker jag att hälsosamtalet känns rätt onödigt. Dom får ta allt på en gång istället så jag väntar till v 9-10 eller något innan jag ringer. Har gjort så tidigare med och det har gått fint. Då är man lite närmare säkrare veckor med.
    Trött är jag som bara den! Jag somnar och vill sova hela tiden. en timmes nap på dagen är underverk och jag tror jag behöver det med, när det går. Har varit precis lika varje gång. Supertrött!

Vad spännande att det är folk på g och att ni ligger i startgropen! Så spännande att följa er, väntar på fler pluss!

• Smulan 89
    eko my skrev 2014-03-30 22:10:16 följande:
    tack för grattis! jag är ju 5+3 idag så än är det  tidigt men det verkar rulla på. Jag tänkte att jag väntar med att boka tid på mvc. blev lite avskräckt av första graviditeten när man var inskriven och så blev det ma och allt, sen tycker jag att hälsosamtalet känns rätt onödigt. Dom får ta allt på en gång istället så jag väntar till v 9-10 eller något innan jag ringer. Har gjort så tidigare med och det har gått fint. Då är man lite närmare säkrare veckor med.
    Trött är jag som bara den! Jag somnar och vill sova hela tiden. en timmes nap på dagen är underverk och jag tror jag behöver det med, när det går. Har varit precis lika varje gång. Supertrött!

Vad spännande att det är folk på g och att ni ligger i startgropen! Så spännande att följa er, väntar på fler pluss!
    Jag var också snabb med att ringa mvc första graviditeten. Fick mf i vecka 9, men bm sa ändå att allt såg bra ut och magen kändes bra (verkade växa) Sista gången hon sa att allt var bra var i v 16. Dagen efter började jag blöda (mycket) och blev skickad på vul. Där konstaterades det jag redan visste. Att fostret dog i v 9 i mf och stöttes ut i v 9+0 (då kom det ut när jag var på toa). Nu var nästan allt ute så jag slapp skrapas.
    Hade svårt att lita på bm efter detta. Hon fick mig att tro att jag var gravid 1,5 mån längre än vad jag verkligen var.

Andra graviditeten ringde jag först efter v 12. Tredje graviditeten tänkte jag först inte gå alls till mvc, men var tvungen för att få gå på ultraljudet, så var hos bm dagen innan ultraljudet (i v 19). Vet inte hur jag ska göra den här gången. Ringer inte före v 13 i alla fall.
  • eko my
    Smulan 89 skrev 2014-03-30 23:20:50 följande:
    Jag var också snabb med att ringa mvc första graviditeten. Fick mf i vecka 9, men bm sa ändå att allt såg bra ut och magen kändes bra (verkade växa) Sista gången hon sa att allt var bra var i v 16. Dagen efter började jag blöda (mycket) och blev skickad på vul. Där konstaterades det jag redan visste. Att fostret dog i v 9 i mf och stöttes ut i v 9+0 (då kom det ut när jag var på toa). Nu var nästan allt ute så jag slapp skrapas.
    Hade svårt att lita på bm efter detta. Hon fick mig att tro att jag var gravid 1,5 mån längre än vad jag verkligen var.

Andra graviditeten ringde jag först efter v 12. Tredje graviditeten tänkte jag först inte gå alls till mvc, men var tvungen för att få gå på ultraljudet, så var hos bm dagen innan ultraljudet (i v 19). Vet inte hur jag ska göra den här gången. Ringer inte före v 13 i alla fall.
    Jobbigt att missta förtroendet för bm så. Förstår att det måste känts jobbigt! Men va konstigt att hon sa att allt såg bra ut i v 16 då. Kollar dom inte hjärtljud innan det hos er? Här gör dom det i v 15 typ.
    Jag tror iofs det är bra att gå till bm för att hålla koll på kroppen och värden mm. Men du ska inte försöka hitta någon ny bm om du känner att det är jobbigt att gå till samma då?
  • Saga09

eko my: åh grattis till plus :)

Har inte varit inne på ett tag men vi har iallafall kört på denna månaden ;) borde haft ÄL nu i veckan som var men har inte testat så jag vet inte 100% säkert. Däremot var jag sjukt sugen en dag så vem vet.. kan ha varit då. Får väl se om 2 veckor då ;)

• Smulan 89
    eko my skrev 2014-03-31 11:45:48 följande:
    Jobbigt att missta förtroendet för bm så. Förstår att det måste känts jobbigt! Men va konstigt att hon sa att allt såg bra ut i v 16 då. Kollar dom inte hjärtljud innan det hos er? Här gör dom det i v 15 typ.
    Jag tror iofs det är bra att gå till bm för att hålla koll på kroppen och värden mm. Men du ska inte försöka hitta någon ny bm om du känner att det är jobbigt att gå till samma då?
    Jo, hon lyssnade på hjärtljuden och sa att allt va bra...
    Jag gick till henne någon gång andra graviditeten men sen bytte jag till en annan. Tycker dock att det är väldigt jobbigt att gå till bm. Alla jobbiga prover och koller som görs. Har väldigt ont av sprutor, även om det bara är det lilla sticket i fingret... Gyn-undersökningar är som tur inte rutin hos oss, för det vägrar jag. Blev tvingad att göra en gyn-undersökning av samma bm som sa att jag var gravid fast jag inte längre var det. Hon tvingade mig att göra en gyn-undersökning bara för att jag inte hade gjort det någon gång innan (var 20 år då).

Jag vet att det är bra att hålla koll så bebisen och man själv mår bra, men jag behöver en bm som jag kan lita på och som inte bara kör över mig. Allt som har med mvc att göra får mig nästan att inte vilja ha fler barn. Tycker att det är jättejobbigt att jag borde gå till en bm om jag blir gravid nu igen =(
  • chiqita

Saga: hihi, en sån dag hade jag också i veckan, vet dock inte när eller om ÄL skulle varit, men kan ju kryssa fingrarna att kroppen är på g..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)