weimaranertik med skumma symptom!
Min weimaranervalp är inte frisk. Någon som kan känna igen och ge erfarenheter kring följande:
Svullnade upp för 2 veckor sedan i ansiktet, misstänkte allergisk reaktion, fick kortison och svullnaden försvann. Under natten började hon kräkas, många gånger och enbart galla och slem, veterinär igen. Infektionsvärden förhöjda samt också vita blodkroppar. Röntgades för att utesluta främmande föremål i tarmen, stor luftbubbla hittades vilken veterinären inte trodde kunde vara luft då den var så stor. Blev öppnad i tunntarmen och magsäck på flera ställen, inget speciellt hittades, bara enorma mängder luft, lite sand, ett långt grässtrå och en mkt irriterad tunntarm. Inget som förklarade nåt.
Fick värkmedicin och antibiotika. Fortsatt stundvis dålig med kräkningar och magont. Krk ingarna kan ha berott på att jag gett henne medicin innan mat, vilket ver fel, men det visste jag ej då.
Stygnen togs bort, samma dag blev hon riktigt dålig. Styv i rygg och bakben, såg ut som 15 år, inte 5mån. Fick värkmedicin i.v på kvällen, både vi och vet trodde det kunde vara sista resan. Följande dag in på klinik, fick dropp för saltbrist och uttorkning. Fortsättningsvis mkt gnällig och slö. Matvägrar. Går inte ut och kissar, vill inte vara med oss och sover precis hela tiden. Mycket dålig med andra ord...!
Erfarenheter, tips och tankar mottages med stor tacksamhet!