• kvinnan03

affären drog kortet två gånger? hur gör man nu?

Hej

Såg nu på internetbanken handelsbanken att affären hade dragit samma summa två gånger när jag handlade, har kvar kvittot kan man nu gå ditt och fråga hur det står still

Ringde nyss handelsbanken och de sa att deras kort har krånglat hela helgen?

Någon som har varit med om liknade saker?

MVH mig 

• Svar på tråden affären drog kortet två gånger? hur gör man nu?
  • Lite Av Varje

Dra ut en kopia på ditt bankkonto där det tydligt syns att butiken dragit summan två gånger, ta med det tillsammans med kvittot till butiken. Det kommer lösa sig :)

Hände mig samma när jag var i Thailand och betalade en klumpsumma till hotellet på flera tusen kronor i samband med hemgång. Då fick jag ont i hjärtat för det var krångligt att få tillbaka pengarna. Många samtal och veckor senare fick jag dock tillbaka dem. Lättad till max!

Tror inte du kommer ha lila svårt att få tillbaka dem! Lycka till!!

• Tirem

Har beloppet dragits två gånger eller är en av dragningarna en reservation?

• kvinnan03

Hej
    tack för svar

Nej summa har dragit två gånger
    2013-10-26 prel stadium 158 kr
     2013-10-26 prel stadium 158 kr

Kanske inte så mycket pengar men för mig som är utförsäkrad och har försörjningstöd blev det ju dyrt att betala två gånger

har skrivit ut kontodragen och har kvar kvittot 

• kvinnan03
    Lite Av Varje skrev 2013-10-27 07:04:54 följande:
    Dra ut en kopia på ditt bankkonto där det tydligt syns att butiken dragit summan två gånger, ta med det tillsammans med kvittot till butiken. Det kommer lösa sig :)
    Hände mig samma när jag var i Thailand och betalade en klumpsumma till hotellet på flera tusen kronor i samband med hemgång. Då fick jag ont i hjärtat för det var krångligt att få tillbaka pengarna. Många samtal och veckor senare fick jag dock tillbaka dem. Lättad till max!
    Tror inte du kommer ha lila svårt att få tillbaka dem! Lycka till!!
    oj tur att du fick tillbaka pengarna :)

Handelsbankens bankkort har ju krånglat hela dagen
    såg att the stadium hade söndags öppet ska gå ditt idag när det öppnar och höra vad som har blivit fel

• Habba

Men det är ju bara "prel". Vänta så kommer det antagligen att lösa sig av sig själv.

• kvinnan03

Hej igen

vad menas med "prel"?

• Alexi

Det dras preliminärt först men sen slutligt när affären skickar in någon grej till banken eller vad de nu gör. Avvakta en vecka så lär det ha löst sig av sig själv, annars är det ju bara att ringa butiken.

• kvinnan03

okej
    så då måste jag inte gå till affären idag? 

Jag har kvittot kvar dock använt produkterna med mera

Svar på tråden affären drog kortet två gånger? hur gör man nu?