• Pumpkin14

Genombrottsblödning eller missfall?

Hej! Jag är gravid i v8 och har haft brunröda flytningar/blödningar sen två dagar. Först var det sparsamt men nu är det mer, med färskt blod och lite klumpar. Är förstås rädd för missfall, men funderar på om någon varit med om något liknande utan att det slutat illa. Kan det tex vara en genombrottsblödning? Sjukvårdsupplysningen säger att det inre är någon ide att åka till gynakuten, utan att jag ska avvakta tills imorgon och ringa BVC. Är förstås jätteorolig och skulle behöva höra andra, helst positiva erfarenheter.

• Svar på tråden Genombrottsblödning eller missfall?
  • Det vackraste

Låter som missfall. Genombrottsblödning är när man börjar blöda oväntat i en menscykel. Du har all rätt att få detta kollat på kk! Man ska alltid kolla upp blödningar under graviditet, däremot är det inte så bråttom om du inte har väldigt ont. Du kan boka tid för ultraljud om några dagar.

• Pumpkin14

Trodde att man kunde få en genombrottsblödning vid samma tid som man skulle fått mens om man inte var gravid. I vilket fall som helst är det nog ett missfall för det blöder mer och gör ont. Tack för ditt svar!

• solros68

Genombrottsblödning är när man skulle haft sin mens. Jag har varit gravid två gånger, och blött i båda. Fick missfall med första graviditeten och den andra ligger och sover i sin säng. Vid missfallet, kom det flera klumpar och en del blod. Men vid graviditet nr 2, blödde jag mycket och så kom drt en klump. Men det gick ju bra ändå. Hoppas att du slipper missfall!

• Pumpkin14

Hade du ont också någon av gångerna och hur mycket blödde du, som en vanlig mens? Greppar efter halmstrån, som du kanske förstår. Känns lite tungt nu, men tack för din omtanke!

• solros68

Nej, jag hade inte ont. Blödde inte lika mycket som en vanlig mens. Men då har jag normalt mycket rikliga menstruationer. Har du ont?

• Pumpkin14

Ja, jag har ont och har blödigt ganska mycket. Fått en tid för vul imorgon, men förstår ju att det är ett mf. Tungt.

• Det vackraste

Beklagar... Bra att du får ett ul iaf så du får det svart på vitt och att allt ser normalt ut. Ta hand om dig! Hoppas ni blir snart gravida igen och att det går bra då!

• solros68

Vad tråkigt. Hoppas att det går fort för er att bli gravida igen. För oss gick det på en gång, fick inte ens mensen igen. Och nu ligger resultatet och sover här brevid!!! Lycka till!

• cosy81

Jag har genomgått ivf behandling, äggåterföring var i lördags förra vecka. För ett par dagar sen fick en blödning, lite brunaktig var det och inte alls så mycket som jag få när jag har mens. Jag har ingen ont och jag blöder inte hela tiden men nu är blödningen lite mer röd, betyder det att det inte har fungerat? I normala fall så bruka jag få mens runt denna tid

Svar på tråden Genombrottsblödning eller missfall?