• Anonym (TS)

bonusens kalas nu känns det inte bra.

Hej.
    Jag har fyra barn. Tre från tidigare. En gemensamt med mannen och en bonus.
    Min man är sååå slapp med att fixa kläder presenter och kalas. Jag gör allt. Jag har nu fixat hela höstens garderob med kläder o ytterkläder till alla fem barnen. Nu fyller 3 barn snart år, därmed också bonusen.Jag fixar alltid alla presenter,julklappar o kalas för alla barn både för bonusen o mina. I år sa jag att det vore roligt om min man kunde fixa present själv till sin son så bakar jag o fixar kalas som vanligt. Jag har köpt presenter till mina barn och två lite mindre saker till bonusen och sagt till mannen att han får fixa något mer annars blir det orättvist. men inget händer. Han är jätte bra pappa till alla barn så det är inte det han är bara dålig på att komma till skott planera. Nu blir jag dock så stressad. Han säger ju att han gör saker men inte i lika god tid som jag. Ändå blir jag så stressad o får dåligt samvete att det bara finns två små saker till bonusen. Han fyller 4 så det är klart att han har inte samma önskemål som tex min 10åring men ändå. Ja vad skall man göra. Tjata på mannen, köpa något extra iaf eller låta det vara? Han är egentligen en fantastisk far som ger alla tid o kärlek och får var och en att känna sig speciella.

• Svar på tråden bonusens kalas nu känns det inte bra.
  • Vinterankan

Men när fyller bonusen år då? Det blir ju inte en sämre present bara för att man köper den dagen innan födelsedagen jämfört med en vecka innan.

• Ramborg

Jag tycker du ska fatta ett beslut detta året.

Antingen överlåter du det med presenten till pappan, eftersom du sagt att han får fixa det. Och då får väl fyraåringem bli besviken då, om hans pappa inte bryr sig om honom tillräckligt. Förhoppningsvis minns han inte så mycket från sitt fyraårskalas ändå, och pappan kanske skärper sig tills nästa födelsedag. Bättre besviken nu än när han är större!

Eller så tar du ansvar för födelsedagspresenten också. Och då kommer du få göra det i fortsättningen. Med tanke på att du redan gör allt annat för alla barnen är det kanske inte så mycket extrajobb.

42.
  • Mercurialis

Vad svarade din man när du sade till honom att han ska fixa födelsedagspresent till sitt barn? 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (TS)
    Ramborg skrev 2013-10-27 13:30:25 följande:
    Jag tycker du ska fatta ett beslut detta året.

Antingen överlåter du det med presenten till pappan, eftersom du sagt att han får fixa det. Och då får väl fyraåringem bli besviken då, om hans pappa inte bryr sig om honom tillräckligt. Förhoppningsvis minns han inte så mycket från sitt fyraårskalas ändå, och pappan kanske skärper sig tills nästa födelsedag. Bättre besviken nu än när han är större!

Eller så tar du ansvar för födelsedagspresenten också. Och då kommer du få göra det i fortsättningen. Med tanke på att du redan gör allt annat för alla barnen är det kanske inte så mycket extrajobb.

Det var ett riktigt bra tips. Tål att tänkas på.
  • Anonym (TS)
    Vinterankan skrev 2013-10-27 13:27:07 följande:
    Men när fyller bonusen år då? Det blir ju inte en sämre present bara för att man köper den dagen innan födelsedagen jämfört med en vecka innan.

Nä jag vet..det är jag som är dum och stressar upp mig själv om inte allt är färdigt i god tid. Vi har så många barn och jag tycker inte om att stå i sista minuten.
  • Anonym (TS)
    Mercurialis skrev 2013-10-27 13:32:47 följande:
    Vad svarade din man när du sade till honom att han ska fixa födelsedagspresent till sitt barn? 

Jag sa att jag fixat dessa små grejer men att han kunde köpa något mer om det inte skulle bli orättvist. Okej då vet jag sa han.

Jag har inget alls emot att jag köper pojkens kläder o fixar kalaset för det tycker jag är kul. Hade bara vart trevligt att dela upp lite.
  • Mercurialis
    Anonym (TS) skrev 2013-10-27 14:11:42 följande:

Jag sa att jag fixat dessa små grejer men att han kunde köpa något mer om det inte skulle bli orättvist. Okej då vet jag sa han.
    Jag har inget alls emot att jag köper pojkens kläder o fixar kalaset för det tycker jag är kul. Hade bara vart trevligt att dela upp lite.
    Så han har inte tydligt sagt att han ska köpa något till sitt barn? Då förstår jag att det är svårt för dig att släppa det.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • alexs mamma
    Anonym (TS) skrev 2013-10-27 14:06:50 följande:

Nä jag vet..det är jag som är dum och stressar upp mig själv om inte allt är färdigt i god tid. Vi har så många barn och jag tycker inte om att stå i sista minuten.

Men du ts, du ger ju honom inte chansen att få göra det på sitt sätt. han är nu informerad om att du har köpt två småsaker, han vet att han behöver köpa ngt mer för att det ska bli rättvist , om det måste bli det och han vet när sonen fyller år. Vad är det som säger att han måste göra som du? Förhoppningsvis har han en egen ide eller plan för hur han vill göra. Låt bli att göra allt för då har han ju ingen chans att göra något... Vänta tills kalaset är klart och se då hur det blev. Klarade han av ansvaret han fick? Om inte ta upp det till diskussion igen....
  • Lindsey Egot the only one

Vad händer omhand köper en sjukt dyr sak till sin 4 åring nu då sa dina presenter till dina barn blir små saker. Skulle du klara av det?

• Anonym (TS)
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-27 14:32:34 följande:
    Vad händer omhand köper en sjukt dyr sak till sin 4 åring nu då sa dina presenter till dina barn blir små saker. Skulle du klara av det?

Ja det skulle jag. Dom större barnen har fått lite större grejer i år. Vi har sällan råd att köpa sådant dom behöver så i år skall dom få det i present.
Svar på tråden bonusens kalas nu känns det inte bra.