• Nyfiken73a

Full graviditetspenning.Hur mkt får syskon vara på förskolan?

Hejsan! Jag är gravid med mitt 3:e barn och har fått full graviditetspenning och jobbar bara 4 veckor till. Nu undrar jag bara om mina 2 barn som jag har, har sin fulla rätt att vara på förskolan samma timmar som dom har nu när jag jobbar eller måste dom redan då,om 4 veckor, gå ner till att vara 15-timmarsbarn? Någon som vet något om detta? Tack på förhand!

• Svar på tråden Full graviditetspenning.Hur mkt får syskon vara på förskolan?
  • linnn89

Så länge du jobbar är det inga problem men när du tar ledigt måste gå ner 15h

• linn74

På vårt dagis har de sagt att dottern får vara där full tid(de timmar man har som då man jobbade) ända tills 2 veckor efter syskonet fötts. 2 veckor efter syskonet fötts är det 15 tim per vecka som gäller.Vi kommer dock justera o minska timmarna något,känns ju inte nödvändigt med tex tidig morgonlämning då jag kommer gå hemma på graviditetspenning...Kommer oxå ta full graviditetspenning.

• Nyfiken73a

Tack för svaren! vet inte hur det blir än, då jag inte har pratat med förskolan om det än.. ska på utvecklingssamtal om 2 veckor då det kommer komma på tal eftersom det snart är dags att påbörja graviditetspenningen.

Svar på tråden Full graviditetspenning.Hur mkt får syskon vara på förskolan?