Skuldfri och smal före 30 :)
Heja dig! Jag vet att du klarar det för det gjorde vi.
Idag är vi "rika" eftersom allt det vi betalade på skulder innan går in på ett sparkonto istället.
Heja dig! Jag vet att du klarar det för det gjorde vi.
Idag är vi "rika" eftersom allt det vi betalade på skulder innan går in på ett sparkonto istället.
Det vi märkte när vi kämpade med våra skulder var att efter ett tag började det gå snabbare att betala av dem än vi trodde. Vi hade räknat fel åt rätt håll kan man säga, för vi hade småamorteringar på flera skulder och vi hade inte räknat med de extra pengar vi skulle få när vi blev av med en eller två av dem.
Om vi en månad kunde betala en skuld som vi hade amorterat 300 kr/månad på så hade vi nästa månad 300 kr som vi kunde lägga extra på nån annan skuld så att den krympte och när den var avbetald så hade vi 200 kr (det vi hade betalat per månad för den skulden) + de 300 för den tidigare skulden = 500 kr att lägga på skuld nr. 3. Så där flöt det på. Vi var alltid noga med att först betala de skulder som hade högst ränta.
Idag lägger vi de pengar som vi tidigare betalade av skulder med på ett sparkonto och det är härligt att se hur det växer och att känna tryggheten av att ha det. Dessutom har vi insett att det mesta är billigare när man är skuldfri och har lite pengar på banken.
Jag är imponerad av dig TS. Det här kommer du ju fixa på nolltid! Lite skumt att man kan bli stolt över en person man inte har en aning om vem det är. 
Oj så kort listan har blivit!