Inlägg från: Skepparen |Visa alla inlägg
  • Skepparen

Skuldfri och smal före 30 :)

Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2013-12-30 11:33:28 följande:

Denna månad så utmätte dom inte så mycket pengar av mig, pga att jag hade 10 dagar med FP.  
    Fick även betalningsfri månad på skuld 19 och 21. Vi har haft en fin jul och nu känner jag mig superpeppad att fortsätta i januari... Ska försäka sälja av en massa saker så att jag kan få in mer pengar.. Dessvärre så kommer KF skulden att gå upp med ca 10-12 tusen, en gammal skuld som jag helt hade glömt av.. Men nu ska det fortsätta betas av.. :)

Hur går det för alla andra?

Kramis!

Starkt jobbat! Bra att du inte gräver ner dig för den gamla skuldens skull, det är ju bara 1,5 månad extra - och vad gör väl det i det stora perspektivet.
    {#emotions_dlg.flower}

Hoppas att ni får ett härligt nytt år!
  • Skepparen
    Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2014-03-05 08:32:23 följande:
    Har nu skickat in önskemål om avbetalning på 3 skulder som ligger hos Intrum Justitia. Sammanlagd summa på dessa skulder är 5800:- och jag har önskat att få avbetala med 500:- per månad OM jag får fryst ränta, ska bli spännande att se om de går med på det :)

Vill att ni som följer tråden ska veta att dessa första månader så kan totalskulden öka till och från, eftersom jag fortfarande inte har totalkoll på alla skulder som finns, de flesta av dessa skulder är 5-10 år gamla och i många år så blundade jag för alla inkassokrav. Med andra ord så är det inte räntorna som gör att skulden ökar. Jag har räknat på räntorna och de är på ca 500kr per månad.

Till er som skriver att det är bättre att betala av på skulderna än att spara, jag betalar redan av ca 9000:- per månad på skulderna. Om jag sparar ihop 20 000kr till accorduppgörelser så kan jag med lite tur få bort kanske 40 000:- i skuld. Kan man betala bort en gammal skuld på en gång, så kan inkassoföretagen vara ganska generösa.

Jag är tacksam för alla tips, men jag har valt tillvägagångssätt, och nu kommer jag att köra på det här :)
    Du gör helt rätt som sparar för att kunna förhandla fram en uppgörelse. De som invänder mot detta begriper inte hur inkassoföretag agerar. 
    Det är tämligen sannolikt att få igenom en 50% avskrivning mot ett inkassobolag om man betalar direkt. Naturligtvis beror eventuell framgång på hur bra man är på att förhandla.

Jag tycker att du är jätteduktig som kämpar på med det här! {#emotions_dlg.flower}
  • Skepparen
    Noname00 skrev 2014-08-28 11:06:19 följande:

Du ska lägga allt extra på kronofogden det är den skulden som ökar.

Förutsatt att du följer avbetalningsplanerna.

Kan inte alla preppiga bror duktig bara klappa igen truten?

Vad TS "ska" eller inte "ska" är helt upp till TS. 

till TS:

Du gör ett grymt bra jobb! Fortsätt bara med det du gör.
  • Skepparen
    Anonym (Milfhunter) skrev 2014-08-28 12:24:12 följande:
    Va snackar du om?

Klart man kommer med tips om hur man bäst sanerar skulden det de som är syftet i tråden.

Eller du kanske tycker att det är bra att den ökar i onödan?

Om du har problem med vad folk skriver sluta då å läs och logga av istället.
    Fel. Syftet med tråden är att peppa TS så att hon inte tappar sugen.
    TS har hittills gjort ett hästjobb med att betala av sina skulder och behöver inga till "råd" förklädda uppmaningar om vad hon "skall" göra.

TS har en idé och bra plan för hur den skall genomföras.
Svar på tråden Skuldfri och smal före 30 :)